آخرین اخبار

 مولانا عبدالحمید در مراسم نمازجمعه زاهدان:  کوتاهی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر دلیل شیوع گناه در جامعه است

  شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته زاهدان (۸ مرداد ۱۳۹۵)، ضمن اظهار تأسف شدید از شیوع گناهان در جامعه، «غفلت» و «ترک امر به معروف و نهی از منکر» را دلیل این امر دانستند. مولانا عبدالحمید در این مراسم باشکوه پس از تلاوت آیه «لَوْلَا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ […]

اشتراک گذاری
۰۹ مرداد ۱۳۹۵
719 بازدید
کد مطلب : 4355

 

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته زاهدان (۸ مرداد ۱۳۹۵)، ضمن اظهار تأسف شدید از شیوع گناهان در جامعه، «غفلت» و «ترک امر به معروف و نهی از منکر» را دلیل این امر دانستند.
مولانا عبدالحمید در این مراسم باشکوه پس از تلاوت آیه «لَوْلَا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُونَ» [مائده:۶۳] اظهار داشتند: متاسفانه امروزه انواع گناهان و معاصی در جامعه، کشور و استان ما عام شده‌اند. عده‌ای انسان‌های از خدا بی‌خبر و به‌دور از انسانیت دست به سرقت و راهزنی و گروگان‌گیری می‌زنند.
ایشان ادامه دادند: برخی از مسلمانان با پول و هزینه‌ی خودشان انواع مشروبات الکلی و مواد مخدر را تهیه و استفاده می‌کنند. افرادی دست به سرقت‌های مسلحانه می‌زنند و خودروهای مردم را می‌ربایند. درحالی‌که تمام این کارها گناه و فساد هستند و عذاب و غضب پروردگار را به دنبال دارند. نباید هیچ‌کسی به سارقین ترحم کند، بلکه باید آنان را به دستگاه قضایی معرفی کنند تا به سزای اعمال‌شان برسند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کردند: گناه و فساد سبب ناکامی و نابودی ملت‌ها می‌شود. اگر امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در خشم و عذاب می‌سوزند در اثر معاصی و غفلت است. لذا باید بیدار باشیم و از غفلت دوری کنیم. برای مسلمانان و اهل ایمان زشت و ناپسند است که در خانه‌های‌شان نماز صبح و سایر نمازها ترک شوند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به دلایل شیوع گناه در جامعه اشاره کردند و خاطرنشان نمودند: یکی از دلایل شیوع گناهان غفلت از خدا، قبر، حساب و کتاب و روز قیامت است. دلیل دیگر آن به ترک فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر برمی‌گردد. در جامعه اسلامی برخی از افراد بدون آنکه احساس انزوا و خجالت داشته باشند دست به گناه و معصیت می‌زنند، درحالی‌که این خلاف شریعت است.
ایشان در ادامه افزودند: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه علما و جماعت تبلیغ نیست، بلکه تک‌تک مسلمانان باید به اندازه توانایی خود انسان‌ها را از گناه باز دارند و آنان را به کارهای نیک دعوت دهند. البته برخورد فیزیکی با افراد گناهکار وظیفه حاکم اسلامی است. اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود خداوند متعال افراد آن جامعه را به عذاب گرفتار می‌کند و ظالم را بر آنان مسلط می‌گرداند.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: این وظیفه شرعی و دینی مسلمانان است که با حکمت و دلسوزی مردم را از گناه منع کنند و بر عمل به دستورات شریعت تشویق نمایند. همه ما وظیفه داریم از قانون الهی که دستورات شریعت هستند دفاع کنیم و بر آنان عمل نماییم.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *