آخرین اخبار

گسترش اسلام در کشور مالاوی

با وجود آنکه اسلام در سال ۱۸۸۰ وارد مالاوی شد و اولین دین ساکنان محسوب می‌شود اما از آن جا که این کشور در سال ۱۸۹۲ به استعمار بریتانیا در آمد فعالیت گروه‌های بریتانیایی دعوت کننده به مسیحیت؛ گسترش اسلام را با مشکلات زیادی رو به رو کرد. بر اساس گزارش پایگاه اسلام وطن؛ به […]

اشتراک گذاری
۰۷ اسفند ۱۳۹۲
401 بازدید
کد مطلب : 1447

با وجود آنکه اسلام در سال ۱۸۸۰ وارد مالاوی شد و اولین دین ساکنان محسوب می‌شود اما از آن جا که این کشور در سال ۱۸۹۲ به استعمار بریتانیا در آمد فعالیت گروه‌های بریتانیایی دعوت کننده به مسیحیت؛ گسترش اسلام را با مشکلات زیادی رو به رو کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اسلام وطن؛ به دلیل افزایش تبلیغ مسیحیت در دوره استعمار؛ تبعیض زیادی علیه مسلمان صورت گرفت؛ به طوری که از هر نوع آموزش و اشتغال محروم شدند؛ در این میان گروهی به ناچار برای گذران زندگی خود، مسیحیت را پذیرفتند.

اطلاعات بنیاد اسلامی مالاوی گویای آن است که ۳۶ درصد از جمعیت ۱۴ میلیونی این کشور مسلمان هستند و در حال حاضر شاهد گسترش روز افزون اسلام است؛ همچنین مسلمانان در آن به راحتی آموزه‌های دینی خود را برگزار می‌کنند.

با متوقف شدن گسترش مسیحیت و افزایش رونق اسلام؛ مسلمانان فرصت آموزش و پرورش و احداث مدارس و موسسات اسلامی از جمله صندوق زکات اسلامی را به دست آوردند که در راه کمک‌رسانی به مسلمانان فقیر برای آموزش بهتر فعالیت می‌کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *