آخرین اخبار

گسترش تولیدات حلال در آلمان

 مسلمانان ایالت «باواریا» ی آلمان هزینه های زیادی برای خرید غذاهای حلال می پردازند که این مساله باعث سرمایه گذاری هر چه بیشتر شرکت های غذایی در این زمینه و تولید گوشت و سایر مواد غذایی بر اساس شریعت اسلامی شده است. به گزارش دویچه وله، با ورود به یکی از فروشگاه های مواد غذایی […]

اشتراک گذاری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
300513 بازدید
کد مطلب : 2199

 مسلمانان ایالت «باواریا» ی آلمان هزینه های زیادی برای خرید غذاهای حلال می پردازند که این مساله باعث سرمایه گذاری هر چه بیشتر شرکت های غذایی در این زمینه و تولید گوشت و سایر مواد غذایی بر اساس شریعت اسلامی شده است.

به گزارش دویچه وله، با ورود به یکی از فروشگاه های مواد غذایی ایالت، می توان انواع گوشت چهارپایان و پرندگان را مشاهده کرد که دارای مارک حلال هستند که در گوشه ای از جعبه های مواد غذایی چاپ شده است.

۵۰۰ هزار نفر از جمعیت  چهار میلیونی مسلمان آلمان در ایالت باواریا سکونت دارند که سالانه ۵ میلیارد یورو برای خرید مواد غذایی حلال به خصوص گوشتی ذبح شده بر اساس شریعت اسلامی، هزینه می کنند و این مساله باعث شکوفایی تجارت مواد غذایی حلال در آلمان شد.

«مراد اوزلوم» عضو جمعیت اسلامی آلمان در مونیخ با اشاره به ذبح بر اساس شریعت اسلامی گفت بر اساس قوانین کشور آلمان نمی توان حیوانات را بدون وارد کردن شوک الکتریکی کشت و این مساله باعث نگرانی مسلمانان شده است به همین دلیل مسوولان جمعیت اسلامی خود وظیفه کشتار را در مزارع ویژه برعهده دارند.

شورای مرکزی مسلمانان آلمان نیز با اشاره حکم دادگاه قانون اساسی این کشور که مجوز کشتار بر اساس شریعت اسلامی را صادر کرده بود بر ضرروت پای بندی به این مساله تاکید می کند.

اوزلوم تصریح کرد بر اساس گزارش های رسمی در ایالت باواریا سالانه ۵۰۰ گاو و ۳ تا ۵ هزار گوسفند بر اساس شریعت اسلامی ذبح می شوند اما در واقع تعداد بسیار بیش از این است و به صدها هزار راس می رسد.

منبع: دویچه وله

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *