آخرین اخبار

گشایش «باب القطانین» در مسجدالاقصی جنگ دینی با جهان اسلام است

گروه بین‌الملل: حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، طرح جدید اسرائیل مبنی بر گشایش «باب القطانین» در مسجدالاقصی به روی یهودیان صهیونیست برای یورش به این مسجد را بیانگر جنگ دینی با جهان اسلام دانست. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی وطن، حنان عشراوی […]

اشتراک گذاری
۱۵ مهر ۱۳۹۳
689 بازدید
کد مطلب : 3014

گروه بین‌الملل: حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، طرح جدید اسرائیل مبنی بر گشایش «باب القطانین» در مسجدالاقصی به روی یهودیان صهیونیست برای یورش به این مسجد را بیانگر جنگ دینی با جهان اسلام دانست.
به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی وطن، حنان عشراوی دیروز، ۱۴ مهر، با صدور بیانیه‌ای اظهار کرد: طرح اسرائیل مبنی بر اختصاص باب القطانین به یهودیان برای یورش به مسجدالاقصی به مثابه اعلام جنگ دینی و رویارویی همه جانبه با جهان اسلام است.
وی افزود: این تصمیم فراخوانی صریح برای گسترش سیطره اشغالگران بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مانند حرم ابراهیمی است.
حنان عشراوی تصریح کرد: اسرائیل درصدد ایجاد واقعیتی جدید برای ملت فلسطین، حقوق دینی، مقدسات و هویت تاریخی این ملت است و از دین برای تحمیل حاکمیتش بر اماکن دینی که مالکش نیست، استفاده و بدون هیچ حساب و کتاب و مانعی، به مقدسات تجاوز می‌کند.
وی بیان کرد: این اقدام اسرائیل اهانتی آشکار به احساسات مسلمانان در همه جهان است و می‌طلبد که جامعه بین‌الملل و جهان عربی و اسلامی و سازمان‌های مسئول به ویژه سازمان همکاری اسلامی این گونه اقدامات را مهار و بیانیه‌های محکومیت‌آمیز صادر کنند.
عشراوی تأکید کرد: سازمان همکاری اسلامی همچنین باید به شکل عملی اسرائیل را محاکمه و تجاوز این رژیم به مقدسات اسلامی و مسیحی قدس و سرزمین‌های فلسطین اشغالی را متوقف کند.
منابع عبری گزارش دادند: رژیم اشغالگر اسرائیل با اجرای طرحی که وزارت گردشگری این رژیم آن را رهبری می‌کند، تصمیم گرفته است که به یهودیان صهیونیست اجازه دهد برای یورش به مسجد الاقصی علاوه بر «باب المغاربه» از دروازه دیگر این مسجد به نام «باب القطانین» نیز استفاده کنند.
باب القطانین از نزدیک‌ترین دروازه‌ها به ساختمان مسجدالاقصی و مسجد قبه‌الصخره است.
تعداد دروازه‌های مسجد الاقصی مجموعاً ۱۷ باب است که باب المغاربه از جمله آن‌هاست. این دروازه تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و صهیونیست‌ها از طریق آن به مسجد‌الاقصی یورش می‌برند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *