آخرین اخبار

یهودی که امام مسجد بود!!!

بازخوانی یک واقعه مهم که چه بسا به فهم برخی رفتارهایی که امروزه به نام دین در جوامع اسلامی انجام می شود، کمک کند …. یک روزنامه چاپ الجزایر ۲۷ مارس ۲۰۰۸ از واقعه ای عجیب و غریب پرده برداشت که در این کشور در سال ۱۹۹۳ اتفاق افتاده است. روزنامه الخبر الجزایر در تاریخ […]

اشتراک گذاری
۲۴ آبان ۱۳۹۴
301087 بازدید
کد مطلب : 4033

بازخوانی یک واقعه مهم که چه بسا به فهم برخی رفتارهایی که امروزه به نام دین در جوامع اسلامی انجام می شود، کمک کند ….

یک روزنامه چاپ الجزایر ۲۷ مارس ۲۰۰۸ از واقعه ای عجیب و غریب پرده برداشت که در این کشور در سال ۱۹۹۳ اتفاق افتاده است.
روزنامه الخبر الجزایر در تاریخ مذکور نوشت که همسر امام جماعت یکی از مساجد الجزایر نسبت به خواسته های عجیب شوهرش مشکوک می شود. وی شنبه های هر هفته از زنش می خواست فقط غذای “کوسکوس با ماست” (یا بلغور عربی) و بدون خورشت گوشت تهیه کند. همچنین از زنش می خواهد شلوار آبی رنگش را خوب بشورد و جلو آفتاب پهن کند و وقتی مهمانان آمدند به هیچ وجه جلو آنها ظاهر نشود و به اتاقی که آنها هستند نزدیک نشود.

همسر این امام جماعت به این رفتارها شک می کند و برادر خود را در جریان قرار می دهد و به او می گوید اتفاقات مشکوکی در منزلش می افتد.
برادر این زن نیز با دستگاه اطلاعاتی امنیتی الجزایر تماس گرفته و واقعه را تشریح می کند. نیروهای امنیتی یک دستگاه شنود در اختیار آن قرار می دهند و از او می خواهند که در اتاق مهمانان کار بگذارد.
جالب این که هقته بعد وقتی نیروهای امنیتی الجزایر صحبت های مهمانان و امام جماعت! را شنود می کنند، متوجه می شوند که این مرد یک یهودی است و همراه مهمانانش روزهای شنبه آیین و نماز یهودی را به جای می آورد.
بعدا هم در تحقیقات دستگاه اطلاعاتی الجزایر روشن شد که سر شلوار آبی پهن شده جلو آفتاب در حیات منزل این بوده که از آن به عنوان علامتی برای به مهمانان استفاده می شده است که مکان امن است و مشکل خاصی نیست.
اما غذای مخصوص بلغور و بدون خودشت گوشت هم به این دلیل بوده که یهودیان روز شنبه از خوردن گوشت خودداری می کنند.

روزنامه در پایان ذکر کرده است که آن مرد یهودی یا همان امام جماعت تقلبی مسجد پس از این که متوجه لو رفتن هویتش می شود، همراه دوستانش فرار و الجزایر را ترک می کند.
زنش هم بعدا به حکم دادگاه طلاق داده می شود.

در تحقیقاتی که بعدا به وسیله نیروهای اطلاعاتی الجزایر در مسجد و اهالی محله صورت گرفت، مشخص شد که آن فرد آنچنان اطلاعات و شناختی از دین اسلام داشته و چنان سخنور ماهری بوده است که حتی بعد از لو رفتن هویتش باور آن برای نمازگزاران سخت بوده است که چنین شخصی یهودی و از طرف موساد ماموریت داشته است.

این داستان واقعی که در دهه نود در کشور الجزایر اتفاق افتاده است شاید سر برخی رفتارها را که امروزه به نام اسلام در گوشه و کنار جهان صورت می گیرد، روشن سازد.
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *