آخرین اخبار

۲۰۱۴ خون‌بارترین سال جنگ سوریه

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که سال ۲۰۱۴ با ۷۶ هزار کشته مرگبارترین سال درگیری‌ها و جنگ داخلی سوریه بوده است، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند. این گروه، که شبکه‌ای از فعالان مخالف سوری را در برمی‌گیرد و مقرش در لندن است، می‌گوید تعداد کشته‌های […]

اشتراک گذاری
۱۳ دی ۱۳۹۳
518 بازدید
کد مطلب : 3280

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که سال ۲۰۱۴ با ۷۶ هزار کشته مرگبارترین سال درگیری‌ها و جنگ داخلی سوریه بوده است، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.

این گروه، که شبکه‌ای از فعالان مخالف سوری را در برمی‌گیرد و مقرش در لندن است، می‌گوید تعداد کشته‌های ثبت‌شده‌اش در سال اخیر به ۷۶۰۲۱ می‌رسد. از هر چهار قربانی جنگ خونین سال گذشته در سوریه، یک نفر غیرنظامی بوده است. از میان قربانیان ۳۵۰۰ نفر کودک و ۲ هزار نفر زن بوده‌اند. این سازمان سال گذشته میلادی را “خون‌بارترین سال جنگ سوریه” توصیف کرده است.

طبق آمار این سازمان ۲۲ هزار ۶۰۰ سرباز ارتش سوریه و دیگر پیکارجویان هوادار دولت در سال گذشته کشته شده‌اند. تقریبا ۱۷ هزار تن از اعضای گروه‌های افراطی همچون گروه تروریستی داعش “دولت اسلامی” و جبهه نصرت نیز در سال گذشته از پای درآمده‌اند. از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا بدین جا دستکم ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نظامیان این کشور از روش‌های و ابزار مختلفی  همچون هواپیما‌ها، موشک‌ها، تک تیرانداز‌ها، توپخانه، بمب‌های خوشه‌ای… برای مبارزه با مخالفان استفاده کرده و همچنین از حمله به مراکز بهداشتی وبیمارستانی و رسانه‌ها نیز خودداری نکرده اند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از حملات مخالفان مسلح نظام به مناطق مسکونی با خمپاره نیز خبر می‌دهد که در اثر این حملات ۱۲۵۷ تن کشته شدند. از میان آن‌ها ۱۱۸۳ تن غیر نظامی، ۲۹۱ کودک و ۲۴۲ زن و یک روزنامه نگار بودند. برغم تمام مشکلاتی که سوریه با آن‌ روبرو است، مردم آن کشور آرزو دارند که سال ۲۰۱۵ سال حل مشکلات و بحران جاری کشورشان باشد تا بتوانند به خواسته‌های خود برای آزادی که در میدان‌های این کشور در سال ۲۰۱۱ مطرح شد، دست یابند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *