آخرین اخبار

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید: جامعه اهل‌سنت حقوق خود را در چارچوب قانون مطالبه می‌کند.

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان: قیام ملت ایران ثابت کرد با توکل بر الله می‌توان بر سرنوشت خویش حاکم شد شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از قیام ملت ایران به‌عنوان «یک حادثۀ تاریخی» یاد کردند که ملت ایران با توکل بر الله تعالی سرنوشت خویش […]

اشتراک گذاری
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
869 بازدید
کد مطلب : 4081

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:
قیام ملت ایران ثابت کرد با توکل بر الله می‌توان بر سرنوشت خویش حاکم شد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از قیام ملت ایران به‌عنوان «یک حادثۀ تاریخی» یاد کردند که ملت ایران با توکل بر الله تعالی سرنوشت خویش را در دست گرفت.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۱۶ بهمن ۱۳۹۴) اظهار داشتند: خداوند متعال حال و وضعیت هر قومی را که خواهان تغییر و پیشرفت و ترقی باشد تغییر می‌دهد. ملت ایران نیز وقتی خواهان پیشرفت معنوی شد و اراده کرد که از وابستگی به بیگانگان نجات پیدا کند، خداوند وضعیت این ملت را تغییر داد.
ایشان در ادامه افزودند: ملت ایران با قیادت امام راحل در مقابل ظلم و حکومت خودکامه و استبدادی که مردم در آن نقشی نداشتند، قیام کرد. در رژیم سابق هر تصمیمی که شاه مخلوع می‌گرفت ملت ایران مجبور به اطاعت بود و دولتمردان به هر طریقی که می‌‌خواستند قوانین را تغییر می‌دادند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان گفتند: قیام ملت ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ قیام بسیار بزرگی بود که در این قیام ملت ایران با حمایت پروردگار اتفاق بزرگی را رقم زدند. در این قیام نه‌تنها ملت ایران خودش بیدار شد، بلکه جهانیان را نیز بیدار کرد. ملت ایران در این قیام ثابت کرد که با توکل بر الله تعالی می‌توان وابستگی را قطع کرد و بر سرنوشت و مقدرات خویش حاکم شد و این بالاترین نعمتی بود که به ملت ایران رسید.
مدیریت دارالعلوم زاهدان افزودند: انقلاب اسلامی بزرگترین نعمتی بود که نصیب ملت ایران شد و این بیداری و انقلاب امروزه در تمام دنیا موج می‌زند، اگرچه متاسفانه انقلاب‌ها و بیداری‌های عصر حاضر را دشمنان با چالش‌ها و مشکلات مواجه کرده‌‌اند، اما امیدواریم این بید‌اری‌ها مسیر خود را پیدا کرده و به نتیجه برسند و خداوند متعال شر قدرت‌های غاصب و جنایتکار را که برای رسیدن به منافع خود دست به قتل‌عام ملت‌ها می‌زنند، کوتاه کند و آنان را خوار و ذلیل بگرداند.

جامعه اهل‌سنت حقوق خود را در چارچوب قانون مطالبه می‌کند

شیخ‌‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان‌شان به «نقش جامعۀ اهل‌سنت در پیروزی انقلاب اسلامی» اشاره کردند و گفتند: جامعه اهل‌سنت ایران در کنار سایر ملت در پیروزی انقلاب و تمام صحنه‌های پس از آن حضور پرشوری داشته است و همواره در موقعیت‌های مختلف از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده است؛ در ۸ سال دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و در عرصه‌های مختلف سیاسی نیز حضور داشته است.
ایشان تاکید کردند: جامعۀ اهل‌سنت، ایران را خانۀ خود می‌داند و به وطن و نظام جمهوری اسلامی وفادار است و اگر خدای ناکرده روزی این کشور با تهدید مواجه شود، جامعه‌ اهل‌سنت در سراسر کشور حاضر است از کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: جامعه اهل‌سنت ایران در چارچوب قانون حرکت می‌کند و دیگران را نیز به رعایت قانون توصیه می‌کند و حقوق قانونی خود را در چارچوب قانون مطالبه می‌کند. جامعه اهل‌سنت خواهان نگاه مساوی به اقشار مختلف ملت ایران، رعایت حقوق اقوام و مذاهب و به‌کارگیری شایستگان اقوام و مذاهب در رده‌های مختلف منطقه‌ای، استانی و کشوری است. تمام اقوام و مذاهب کشور، ایرانی و در منافع و مضار آن شریک هستند. تمام اقوام و مذاهب حامی نظام و انقلاب هستند و از رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کنند.
ایشان در ادامه خواستار «تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور» شدند و گفتند: از ریاست محترم جمهور نیز می‌خواهیم که بیش از پیش به وعده‌هایی که در دوران انتخابات داده‌اند عمل کنند. اگرچه دولت تدبیر و امید در این زمینه قدم‌هایی برداشته است و ما از این بابت شکرگزاریم، اما انتظارات بیشتری وجود دارد.
عالِم برجسته اهل‌سنت کشور در ادامه تاکید کردند: انقلاب اسلامی متعلق به تمام ملت ایران است. اجرای هرچه بیشتر قانون و آزادی‌های قانونی در جامعه، ملت را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده و سبب همدلی و همگرایی بیشتر می‌شود.

حرمت علما و فرهیختگان جامعه باید حفظ شود
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، توصیه‌هایی هم به طیف‌ها و گرایش‌های مختلف ملت ایران داشتند و گفتند: به تمام هموطنان و طیف‌ها و گرایش‌ها توصیه می‌کنیم که در هر شرایطی آداب را رعایت کنند. اگر از کسی انتقاد دارند باید با حرمت انجام شود. همۀ ما باید حرمت و ادب یکدیگر را رعایت کنیم. رعایت حرمت علما، فرهیختگان و بزرگان، جزو اخلاق اسلامی، و عدم رعایت مسایل اخلاقی نشانۀ افت اخلاقی است.
ایشان در ادامه افزودند: متاسفانه برخی حرمت بزرگان را رعایت نمی‌کنند و کلمات بسیار زننده و تند را برای کسانی به‌کار می‌برند که برای ملت و انقلاب ایران زحمت‌های فراوانی را متحمل شده و به زندان افتاده‌اند. افرادی که به امام راحل منسوب هستند، اعم از فرزندان و نوادگان ایشان، بر ملت ایران احسان دارند و باید حرمت آنها تا آخر حفظ شود. اگر انتقادی هم وجود دارد، باید با رعایت ادب و احترام صورت گیرد.

حمله به مساجد و کشتن بی‌گناهان از دیدگاه ما محکوم است

مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان از حمله به مساجد و اماکن مذهبی به شدت انتقاد کردند و گفتند: مسیر اسلام و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم مسیر اعتدال و میانه‌روی است. جامعه اهل‌سنت از هرگونه افراط و تفریط بیزار است و افراط‌گرایی را از جانب هر گروه، فرقه و مذهبی اعم از شیعه یا سنی باشد، محکوم می‌داند.
ایشان تاکید کردند: کسانی که مساجد شیعه یا سنی را در عراق و دیگر کشورها مورد حمله قرار می‌دهند و آنها را به آتش می‌کشند و ائمه مساجد و مردم بی‌گناه، اعم از شیعه، سنی، مسیحی یا پیروان ادیان و مذاهب دیگر را می‌کشند، از دیدگاه ما مورد ملامت و محکوم بوده و ما از چنین افرادی بیزار هستیم.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: کسانی که در هر لباسی به اماکن مذهبی و قبور اولیاءالله و یا به اماکن عمومی حمله می‌کنند و دست به کشتار بی‌گناهان می‌زنند، از دیدگاه ما مورد سرزنش وملامت هستند.

مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان از ۲۲ بهمن به‌عنوان «یک روز ملی و پرافتخار برای ملت ایران» یاد کردند و از عموم مردم خواستند در راهپیمایی این روز بزرگ «حضور گسترده‌ای» داشته باشند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *