آخرین اخبار

? مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان: ? زندگانی و سیرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای جهان بشری مایه‌ی خیر و برکت است شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه زاهدان، به خیرات و برکاتی که ولادت و ابعاد مختلف زندگی و سیرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای بشریت به دنبال داشته است اشاره کردند […]

اشتراک گذاری
۲۰ آذر ۱۳۹۵
1013 بازدید
کد مطلب : 4703

? مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان:
? زندگانی و سیرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای جهان بشری مایه‌ی خیر و برکت است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه زاهدان، به خیرات و برکاتی که ولادت و ابعاد مختلف زندگی و سیرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای بشریت به دنبال داشته است اشاره کردند و بر لزوم اتباع از این سیرت پاک و مطهر تاکید نمودند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، اما‌م‌جمعه زاهدان در مراسم نماز جمعه (۱۹ آذر ۱۳۹۵) پس از تلاوت آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا» [احزاب: ۲۱]، اظهار داشتند: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم زمانی متولد شد که تمام دنیا را تاریکی فرا گرفته و بشر از لحاظ اعتقادی، اخلاقی و عمل سقوط کرده بود. ادیان یهودیت و مسیحیت دستخوش تحریف قرار گرفته بودند و انسان‌ها گرفتار کفر، شرک، هواپرستی و خرافات بودند. آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم در شرایطی متولد شد که ظلم، تبعیض و نابرابری بیداد می‌کرد و توحید و عدالت و راه صحیح وجود نداشت.
ایشان در ادامه افزودند: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم از بهترین نسب در میان قریش به دنیا آمد. ولادت آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم ولادت نور، رحمت، صراط مستقیم و ولادت دین اسلام بود؛ ولادتی که بر اثر آن خیر بسیار زیادی نصیب بشریت شد.
خطیب جمعه زاهدان تاکید کردند: ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگی رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای بشریت مایه‌ی رحمت است. آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم راه رسیدن به خدا را به بشر نشان داد و زندگی سالم و مطابق فطرت را به او آموخت. ایشان به انسان‌ها آموخت که چگونه خودشان را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و عملی نجات دهند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه با تلاوت آیه‌ی «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» [آل عمران: ۱۶۴]، اظهار داشتند: کسی که مطابق شریعت زندگی نمی‌کند از ولادت و رسالت آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیز فایده‌ای نمی‌برد. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم انسان را از تمام رذایل اخلاقی و پستی‌های اعتقادی و اخلاقی پاک و تزکیه می‌کند؛ همان‌گونه که صحابه را تزکیه کرد.
ایشان در ادامه افزودند: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم هم قرآن را به ما تعلیم داد و هم حکمت را که همان تعالیم زیبای ایشان می‌باشند. کسانی که می‌گویند تنها کتاب (قرآن) کافی‌ست و حدیث را قبول ندارند در اشتباه و انحراف بسیار بزرگی قرار دارند که باید از این نظریه خود توبه کنند، وگرنه به عذاب الهی در آخرت گرفتار می‌شوند. در قرآن فقط دستور به اقامه‌ی نماز، ادای حج، پرداخت زکات و سایر فرایض و احکام شده است، اما کیفیت ادای این فرایض و جزئیات آنها در احادیث و عملکرد رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم تشریح و توضیح داده شده‌اند.

?«وحدت» بزرگترین دستاورد ولادت رسول اکرم است
امام‌جمعه زاهدان در ادامه‌ی سخنان‌شان «وحدت» را بزرگترین دستاورد ولادت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم عنوان کردند و گفتند: آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم با ولاد و بعثت خودشان وحدت را برای انسان‌ها به ارمغان آورد. ایشان اقوام و قبایل متعدد عرب را که صدها سال با هم درگیری بودند با یکدیگر متحد کرد.
ایشان خاطرنشان کردند: در حیات آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم حتی بین مسلمانان و غیرمسلمانان نیز معاهده‌هایی امضا شد. رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم به مسلمانان فهماند که تمام بشریت باید به‌صورت مسالمت‌آمیز با هم زندگی کنند. لذا ما اجازه نداریم برای هیچ مسلمان و غیرمسلمانی ایجاد مزاحمت کنیم.
مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: جهاد در مقابل کسانی است که تهدید محسوب شده، مغرور، متکبر، متجاوز و اشغال‌گر باشند و اعتقادی به منطق گفتمان نداشته باشند. از دیدگاه اسلام هر کسی حق دارد مطابق دین و آئین خودش عمل کند، به دیگران تعرض نکند و افراد یک جامعه یکدیگر را تحمل کنند.
ایشان ادامه دادند: مسلمانان دیدگاه‌ و گرایش‌های مختلفی دارند، اما باید با هم تفاهم داشته باشند و نسبت به یکدیگر نفرت نداشته باشند. ملت‌های مسلمان باید عدالت را در میان یکدیگر اجرا کنند و به یکدیگر زور نگویند و ظلم نکنند، بلکه با هم متحد و متفق باشند.
خطیب جمعه زاهدان «افراط در تعصب» را مورد نکوهش قرار دادند و گفتند: داشتن تعصب تا اندازه‌ای خوب است، اما افراط در تعصب کار ملت‌های بی‌فرهنگ و جاهل است. ملت‌های توسعه‌یافته، بافرهنگ و دارای سعه‌ی صدر همدیگر را تحمل می‌کنند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان تاکید کردند: در شرایط کنونی که تفرقه و اختلاف میان مسلمانان موج می‌زند، امیدواریم به برکت دستاوردهای بسیار زیادی که ولادت مسعود رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم برای جهانیان به‌دنبال داشته است، مسلمانان با هم متحد شوند و دوستانه‌، مسالمت‌آمیز و با تفاهم کنار یکدیگر زندگی کنند.

www.abdolhamid.net
????
✨ کانال پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در تلگرام
? @molanaabdolhamid

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *