آخرین اخبار

شکایت مسلمانان میانمار از تبعیض نژادی در این کشور

اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار، تصمیم دارند به خاطر تبعیض نژادی و آوارگی مسلمانان این کشور، علیه مسئولان میانمار به دادگاه بین‌المللی شکایت کنند. مسئولان مرکز جهانی روهینگیا در جلسه‌ای که در مورد مسائل و مشکلات مسلمانان میانمار در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار کردند، بر اهمیت توجه جامعه بین‌الملل و مسئولان اروپایی به مسلمانان روهینگیا […]

اشتراک گذاری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳
417 بازدید
کد مطلب : 1997

اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار، تصمیم دارند به خاطر تبعیض نژادی و آوارگی مسلمانان این کشور، علیه مسئولان میانمار به دادگاه بین‌المللی شکایت کنند. مسئولان مرکز جهانی روهینگیا در جلسه‌ای که در مورد مسائل و مشکلات مسلمانان میانمار در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار کردند، بر اهمیت توجه جامعه بین‌الملل و مسئولان اروپایی به مسلمانان روهینگیا و جلوگیری از آوارگی آنان به کشورهای مجاور تأکید کردند.
در این جلسه که بسیاری از امامان جماعت، وکلا و فعالان سیاسی حقوق بشر از کشورهای بلژیک و هلند حضور داشتند، مرکز جهانی روهینگیا تأکید کرد که مسئله مسلمانان میانمار را در دادگاه بین‌المللی مطرح کرده و از مسئولان میانمار به خاطر آوارگی مسلمانان شکایت خواهد کرد.
“طاهر محمد سراج”، رئیس اتحادیه روهینگیا در اراکان، در این باره تأکید کرد: اتحادیه اروپا با مقامات میانمار دائماً ارتباط دارد و می‌تواند بر دولت این کشور برای بازگرداندن حقوق از دست رفته مسلمانان فشار وارد کند.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا قدرت کافی را برای ملزم کردن دولت میانمار برای کاهش ظلم علیه مسلمانان دارد، لذا باید مسئله روهینگیاهای میانمار را در رأس کارهای خود قرار دهد تا در آینده‌ای نزدیک، این تجاوزات آشکار را متوقف سازد.

شورای حقوق بشر: دولت میانمار نقض حقوق بشر در روهینگیا را جدی بگیرد
شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در واکنش به آنچه در میانمار جاری‌ست با صدور قطعنامه‌ای، از دولت این کشور خواست که تلاش بیشتری برای جلوگیری از تبعیض و نقض حقوق انسانی اقلیت مسلمان «روهینگیا» انجام دهد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در جلسه اخیر خود در «ژنو» سوئیس با صدور قطعنامه‌ای از دولت میانمار خواست تا تمام تلاش خود را برای مقابله با تبعیض و تجاوزات مستمر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به کار بندد.
این شورا ضمن محکوم کردن تجاوزات مستمر علیه مسلمانان میانمار، از دولت این کشور خواست، به مسلمانان اجازه دهد تا به صورت آزادانه در این کشور زندگی کنند و از حقوق شهروندی کامل برخوردار باشند.
در این قطعنامه همچنین، بر ضرورت تسهیل گفت‌وگو میان ادیان برای بررسی علت‌های ریشه‌ای این مسئله و تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه در مورد تجاوز به حقوق مسلمانان روهینگیا تأکید شده است.

گفتنی‌ست دولت میانمار در تازه‌ترین اقدام خود علیه مسلمانان میانمار، نام اقلیت روهینگیا را از فرم آمار رسمی این کشور حذف کرده است.
سخنگوی دولت میانمار در خصوص این اقدام تبعیض‌آمیز گفته بود: مسلمانان روهینگیا می‌توانند خود را در این کشور با نام “بنگالی” معرفی کنند؛ این درحالی‌ست که این نام، از سوی مقامات میانمار بر مهاجران غیرقانونی که از بنگلادش به این کشور مهاجرت کرده‌اند اطلاق شده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *