آخرین اخبار

مدارس چک کودکان را با حقیقت اسلام آشنا می ‌کنند

«اسلام در دیدگاه کودکان» عنوان اولین طرح آموزشی است که از سوی دولت چک در مدارس این کشور اجرا می‌شود. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از ایکنا، این طرح آموزشی با همکاری مالی چندین سازمان بین‌المللی، به منظور ریشه‌کن کردن تصورات قالبی و تعصبات موجود علیه اسلام که می‌توانند از سنین کودکی در […]

اشتراک گذاری
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
465 بازدید
کد مطلب : 2158

«اسلام در دیدگاه کودکان» عنوان اولین طرح آموزشی است که از سوی دولت چک در مدارس این کشور اجرا می‌شود.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از ایکنا، این طرح آموزشی با همکاری مالی چندین سازمان بین‌المللی، به منظور ریشه‌کن کردن تصورات قالبی و تعصبات موجود علیه اسلام که می‌توانند از سنین کودکی در ذهن افراد نهادینه شود، برگزار می‌شود.

در این طرح معلمان با استفاده از تصاویر، نقشه‌ها، برگ‌هایی از تاریخ و ادبیات برای کودکان توضیح می‌دهند که جهان اسلام چیست.

در این طرح، سه مرحله در نظر گرفته شده تا کودکان هم در امر یادگیری مشارکت داشته باشند.

در گام اول، مفاهیم کلیدی فرهنگ اسلامی مانند نمادشناسی اسلامی، شریعت، پوشش بانوان و مسئله اسلام‌هراسی مورد بحث قرار می‌گیرد.

در گام بعدی، کلاس‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند و هر کدام توسط یک مربی هدایت می‌شود تا تمرکز بیشتری بر موضوعات مختلف صورت گیرد و بحث‌های عمیقتری در مورد تاریخ و معنای حجاب، تصویر مسلمانان در رسانه‌ها و مفهوم اسلام در چک انجام شود.

در پایان نیز از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که یک فیلم کوتاه یا یک طرح عکاسی از یک روز زندگی یک مسلمان تهیه کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *