آخرین اخبار

 مولانا ساداتی : رفتار نیروهای امنیتی با علما براساس عزت ، حکمت و مصلحت باشد

  مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش پایانی سخنانشان در پانزدهمین نشست مشورتی علمای سراوان و حومه ضمن اشاره به اینکه نقش علما و مدارس دینی اهلسنت برای اصلاح جامعه ، وحدت و امنیت ارزشمند است خاطرنشان ساختند که رفتار و برخورد مسئولان با حفظ کرامت و بر اساس حکمت و مصلحت باشد. امام جمعه […]

اشتراک گذاری
۰۱ مهر ۱۳۹۸
3786 بازدید
کد مطلب : 5261

 

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش پایانی سخنانشان در پانزدهمین نشست مشورتی علمای سراوان و حومه ضمن اشاره به اینکه نقش علما و مدارس دینی اهلسنت برای اصلاح جامعه ، وحدت و امنیت ارزشمند است خاطرنشان ساختند که رفتار و برخورد مسئولان با حفظ کرامت و بر اساس حکمت و مصلحت باشد.

امام جمعه اهلسنت سراوان در این نشست که شامگاه پنجشبه ۲۱ شهریور ۹۸ در مدرسه دارالقرآن سراوان برگزار شد اظهار داشت: برخورد نهادهای امنیتی و دولتمردان با علما بر اساس حکمت و مصلحت و حفظ کرامت مقام علم و علما و مدارس دینی باشد.
مولانا ساداتی تصریح کردند: علمای اهلسنت که برای رفع سوء تفاهمات و احیانا مشکلی محترمانه احضار شده اند کسی اعتراضی نداشته اما برخوردهای سلیقه ای برخی از افراد با علما و اهل علم در شان جایگاه علما و نظام اسلامی نیست ، بهره برداری ها و وجهه سوء در جامعه بدنبال دارد و خصوصا امروزه که نیاز به وحدت اسلامی بیش از پیش باید عملی گردد و حفظ شود.

رئیس شورای عالی علمای شهرستانهای سراوان،سیب سوران و مهرستان گفتند: می توان در بسیاری از موارد اگر عالمی یا طلبه ای مرتکب عملی هم شده از طریق گفتمان با خود علمای اهلسنت و پا درمیانی حل کرد و از این ظرفیت استفاده کرد.
مولانا ساداتی تاکید نمودند : روش علمای اهلسنت برای مطالبات جامعه نیز با حکمت و مصلحت و موعظه حسنه است و ما این توصیه را داریم و انتظار بر این است که تعامل و رفتار دستگاه های امنیتی با علما و تصمیم گیری ها با روش حکمت و مصلحت و دور اندیشی باشد.

مدیر دارالعلوم سراوان اضافه کردند: علمای و مدارس دینی اهلسنت برای اصلاح جامعه ، وحدت و امنیت هزینه سنگینی را متحمل شده اند وقت گرانبها و فرصتهای ارزشمند خود را وقف اجتماع کرده اند تا از انحرافات و تنشها در جامعه جلوگیری شود و در مقابل افراط گرایی و تشویش اذهان ایستاده اند.
مولانا ساداتی در ادامه سخنان عنوان کردند : رهبر معظم انقلاب روایت می کنند که برای اولین بار هفته وحدت و نامگذاری آن از این استان شکل گرفته و ندای مثبت جمعی از علمای اهلسنت برای این موضوع از جمله مرحوم مولوی عبدالعریز ساداتی موجب منفعت برای جامعه ایرانی و اسلامی شد.
امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کردند: دولتمردان از این ظرفیت بزرگ اهلسنت با مشارکت دادن آنان برای وحدت عملی و توسعه کشور استفاده کنند./ کانال رسمی مولانا ساداتی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *