آخرین اخبار

گزارش پانزدهمین نشست هم اندیشی علمای شهر سراوان و حومه + تصاویر

پانزدهمین نشست هم اندیشی علمای شهر و حومه سراوان شامگاه پنجشنبه مورخه ۲۱ شهریور ۹۸ برابر با ۱۲ محرم الحرام ۱۴۴۱ه.ق به میزبانی مدرسه دارالقرآن سراوان برگزار گردید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان ، بخش نخست این نشست با تلاوت قاری محمد سپاهی آغاز شد و پس از آن گزارشاتی از روند […]

اشتراک گذاری
۰۱ مهر ۱۳۹۸
5982 بازدید
کد مطلب : 5264

پانزدهمین نشست هم اندیشی علمای شهر و حومه سراوان شامگاه پنجشنبه مورخه ۲۱ شهریور ۹۸ برابر با ۱۲ محرم الحرام ۱۴۴۱ه.ق به میزبانی مدرسه دارالقرآن سراوان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان ، بخش نخست این نشست با تلاوت قاری محمد سپاهی آغاز شد و پس از آن گزارشاتی از روند اجرای مصوبات نشست های قبلی توسط نمایندگان مدارس ارائه شد؛ به ترتیب گزارش فعالیت دفتر امور دانش آموزی و فرهنگی ، گزارش فعالیت های مدارس دینی در فضای مجازی ، گزارش مجمع قاریان شهرستان و گزارش مجمع فقهی علمای سراوان به سمع حاضرین رسانیده شد. در پایان این بخش مولانا محمد حسن بیجارزهی (عضو شورای عالی علمای سراوان بزرگ) دقایقی کوتاه نصایحی را برای جمع حاضر بیان نمودند.

در بخش دوم پانزدهمین نشست مشورتی علمای سراوان و حومه ، در ابتدا مولانا سیدعبدالکریم حسین پور (دبیرکل شورای هماهنگی مدارس دینی استان) مواردی را برای حاضرین متذکر شدند که از جمله آنها مسئله رواج موسیقی مبتذل در مراسمات عروسی بود که علما در اینباره چاره اندیشی نمایند. در ادامه برنامه ها به طور مفصل در موضوع برگزاری مراسمات ازدواج اسلامی ، فعالیت سازماندهی شده مدارس دینی در فضای مجازی و اجرای مصوبه جدول اوقات نماز های پنجگانه بحث و تبادل نظر شد و مصوبات این نشست به شرح ذیل می باشند:

مصوب گردید: هیئتی برای برگزاری جشن ازدواج اسلامی در شهر سراوان تعیین گردید که اسامی آنها به شرح ذیل می باشند: مولانا عبدالوهاب حسین بر از مدرسه دینی تعلیم القرآن هوشک * مولانا اسحاق سپاهی از مدرسه دارالقرآن سراوان * حافظ عبدالله امراء از مدرسه تعلیم القرآن شهرک * مولانا اسماعیل ارباب از مدرسه انوارالقرآن * مولانا محمدامین هونکزهی از دارالعلوم سراوان زنگیان * مولانا عبدالهادی دهواری از مدرسه الخلیل آسپیچ * مولانا یعقوب ملکزاده امام جمعه محترم زنگیان

مصوب گردید: کاربران سایتهای مدارس علوم دینی در اولین فرصت تشکیل جلسه داده و برای فعالیت منظم و سازماندهی شده زیر نظر علما با هم تبادل نظر نمایند و در این باره با هم ارتباط داشته باشند.

طبق نظر مجمع فقهی علمای سراوان ، دارالافتاء عین العلوم گشت و مجمع فقهی اهل سنت ایران در زاهدان حکم شرعی وام ازدواج با سود ۴% عدم جواز می باشد و نظریه علمای مخالف در این موضوع مورد تایید نمی باشد.

مصوب گردید: علمای محترم در موضوع جدول اوقات نماز های پنجگانه نظرات خود را به دفتر مجمع فقهی سراوان واقع در مدرسه علوم دینی اشاعت التوحید ارجاع نمایند و مجمع فقهی در مورد تنظیم مجدد جدول اوقات اذان و اقامه نماز تشکیل جلسه داده و در نشست مشورتی دوماهی بعدی در این موضوع گزارشی را ارائه نمایند.

در بخش پایانی این نشست مولانا سیدعبدالصمد ساداتی (رئیس شورای عالی علمای سراوان بزرگ) به ایراد سخن پرداختند و در موضوعات ذکر شده در این نشست توضیحات و راهکارهای مفیدی را ارائه نمودند.

پایان بخش این نشست سخنان عالمانه و دعای خالصانه مولانا محمد دهقان (استاد برجسته حدیث عین العلوم گشت) ، اقامه نماز عشاء و صرف شام بود.

مقرر گردید نشست مشورتی دوماهی بعدی در مدرسه انوارالقرآن واقع در بلوار بهداشت برگزار شود.

 

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *