آخرین اخبار

اردوغان با اذان خود مسجدی را در سومالی افتتاح کرد

رجب طیب اردوغان، مسجدی را که دولت ترکیه در مگادیشو پایتخت سومالی بنا کرده، با گفتن اذان افتتاح کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پایان سفرهای خود به کشورهای آفریقایی بعد از اتیوپی و جیبوتی تحت تدابیر شدید امنیتی به کشور سومالی رفت.حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی در فرودگاه مگادیشو از وی […]

اشتراک گذاری
۱۰ بهمن ۱۳۹۳
796 بازدید
کد مطلب : 3412

رجب طیب اردوغان، مسجدی را که دولت ترکیه در مگادیشو پایتخت سومالی بنا کرده، با گفتن اذان افتتاح کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پایان سفرهای خود به کشورهای آفریقایی بعد از اتیوپی و جیبوتی تحت تدابیر شدید امنیتی به کشور سومالی رفت.حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی در فرودگاه مگادیشو از وی استقبال کرد.

شیخ محمود در سخنان خود به نقش محوری و تاثیرگذار ترکیه در این کشور اشاره کرد و گفت که شهروندان ترکی پذیرفته اند با وجود خطرات احتمالی که آنان را تهدید می کند در این کشور بمانند و مشغول به فعالیت شوند.

ریئس جمهور سومالی افزود: ترکیه شهروندانش را به سومالی فرستاده در حالی که کشورهای دیگر فعالیت های خود را از خارج سومالی هدایت می کنند.

علاوه بر افتتاح مسجد، اردوغان رئیس جمهور ترکیه به همراه محمد مؤذن اوغلو وزیر بهداشت روز یکشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان “مگادیشو سومالی – آموزشی ترکی” در مگادیشو شرکت کرد. این بیمارستان را مؤسسه هماهنگی و تعاون “تیکا” که زیر نظر نخست وزیری ترکیه است احداث کرده است.

بنا بر اطلاعات رسیده و بر اساس توافقات انجام شده بین دو کشور، قرار است وزارت بهداشت ترکیه ضمن در اختیارگذاشتن پزشکان متخصص به مدت ۵ سال این بیمارستان را حمایت مالی کند.

در حال حاضر ۵۲ پزشک و کارمند ترکی،۹۱ کارمند سومالیایی و ۴۵ تن پرسنل امنیتی که از بین آنان ۵ نفر ترک هستند در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است .

این بیمارستان شامل ۱۲ مرکز مراقبت های ویژه ، ۱۴ تخت ویژه مراقبتهای زایمان،۲۰ مرکز نگهداری کودک، ۴ سالن ویژه عملیات جراحی و یک سالن مخصوص زایمان و قسمتهای رادیولوژی و آزمایشگاه می باشد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *