آخرین اخبار

«اسلام» تا ۲۰۳۰ جهانی خواهد شد

تازه ترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پیو»نشان می دهد که اسلام در اروپا سالیانه حدود ۲.۹ درصد افزایش پیدا می کند و این سریع تر از افزایش جمعیت کل جهان است که ۲.۳ درصد در سال برآورد شده است،بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پیو»،اسلام در اروپا سالیانه حدود ۲٫۹ درصد افزایش پیدا می کند […]

اشتراک گذاری
۱۹ اسفند ۱۳۹۲
555 بازدید
کد مطلب : 1730

تازه ترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پیو»نشان می دهد که اسلام در اروپا سالیانه حدود ۲.۹ درصد افزایش پیدا می کند و این سریع تر از افزایش جمعیت کل جهان است که ۲.۳ درصد در سال برآورد شده است،بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پیو»،اسلام در اروپا سالیانه حدود ۲٫۹ درصد افزایش پیدا می کند و این سریع تر از افزایش جمعیت کل جهان است که ۲٫۳ درصد در سال برآورد شده است.
بر این اساس انتظار می رود که جمعیت مسلمان جهان تا ۲۰ سال آینده حدود ۳۵ درصد افزایش داشته باشد.
در اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی،موسسه پیو اعلام کرد که تعداد مسلمانان جهان،یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون نفر است که ۲۲ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می دهد.
اسلام،دومین دین بزرگ در جهان پس از مسیحیت است که ۳۳ درصد از جمعیت کل جهان را در بر دارد.
تعداد کل مسیحیان در جهان کمی بیشتر از دو میلیارد نفر است.
مرکز «زندگی عمومی و مذهبی» موسسه پیو در گزارش اخیر خود اعلام کرده که اسلام دارای بیشترین سرعت رشد در میان مذاهب مختلف در اروپا است.
با احتساب مهاجرت و نرخ بالای تولد،تعداد مسلمانان در این قاره در ۳۰ سال گذشته سه برابر شده است.
بسیاری از جمعیت شناسان،رشدی مشابه یا حتی بیشتر از نرخ رشد کنونی مسلمانان را در دهه های آتی پیش بینی می کنند.
اگر روند کنونی ادامه پیدا کند،۷۹ کشور جهان به طور متوسط دارای یک میلیون شهروند مسلمان در سال ۲۰۳۰ خواهند بود.
بر اساس آمار سال ۲۰۰۱ میلادی،۷۴٫۱ درصد مسلمانان جهان در ۴۹ کشور زندگی می کردند که در آنها مسلمانان اکثریت جمعیت را تشکیل می دادند.
اما حدود یک پنجم یعنی ۲۳٫۳ درصد از کل مسلمانان جهان در کشورهایی که اکثر جمیعت آنها غیر مسلمان است،زندگی می کنند.
به طور کلی در اروپا،شمول جمعیت مسلمان تا حدود یک سوم در ۲۰ سال آینده افزایش پیدا می کند.
به این ترتیب تعداد کل شهروندان مسلمان در اروپا از ۶ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۸ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش می یابد.
همچنین پیش بینی می شود که جمعیت مسلمان اروپا از ۴۴٫۱ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۵۸٫۲ میلیون در سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا کند.
علاوه بر این حدود سه نفر از ۱۰ نفری که در منطقه آسیا پاسیفیک در سال ۲۰۳۰ زندگی می کنند،مسلمان خواهند بود که این تعداد ۲۷٫۳ در صد کل جمعیت این منطقه را تشکیل می دهد.
این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ ،یک چهارم یعنی ۲۴٫۸ درصد و در سال ۱۹۹۰،یک پنجم یعنی ۲۱٫۶ درصد از جمعیت آسیاپاسیفیک را مسلمانان تشکیل می دادند.
در حال حاضر مسلمانان تنها حدود ۲ در صد از جمعیت چین را تشکیل می دهند اما از آنجا که این کشور بسیار پر جمعیت است ،جمعیت مسلمان آن رتبه نوزدهم جهان را در سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص خواهد داد.
در آلمان ،هر سال حدود چهار هزار نفر به اسلام روی می آورند ؛این در حالی است که این میزان در اواخر دهه ۱۹۹۰ حدود ۳۰۰ نفر در سال بوده است.
گفتنی است،کمتر از یک در صد از جمعیت ۳٫۳ میلیونی مسلمان در آلمان را تازه مسلمانان تشکیل می دهند.
گزارش منتشر شده از سوی آژانس اطلاعات داخلی فرانسه که در «لوفیگارو» منتشر شده برآورد کرده است که حدود ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تازه مسلمان در این کشور زندگی می کنند.
بخش عظیمی از مسلمانان فرانسه شهروندان فرانسوی هستند و اسلام دومین دین بزرگ در این کشور است.
اما در انگلیس جمعیت اقلیت مسلمانان حدود ۲٫۷ درصد کل جمعیت ۶۰ میلیونی این کشور را تشکیل می دهند اما آمار دقیقی از تازه مسلمانان در بریتانیا وجود ندارد.
با این وجود روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی اعلام کرد که تعداد روی آورندگان به اسلام در یک دهه گذشته تقریبا دو برابر شده است.
این در حالی است که انگلیس در این مدت شاهد افزایش اسلام هراسی نیز بوده است.
برآوردهای قبلی حاکی از آن بود که تعداد تازه مسلمانان در انگلیس بین ۱۴ هزار تا ۲۵ هزار نفر بوده است اما گزارش های جدید نشان می دهد که شمار تازه مسلمانان می تواند به ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس برسد و اینکه در هر سال حدود پنج هزار نفر در این کشور به اسلام روی می آورند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *