آخرین اخبار

اهالی نیوجرسی برای اعلام همبستگی با مسلمانان نوشته‌ های اسلام‌ ستیزانه را از روی دیوار مسجد پاک کردند

گروهی از شهروندان نیوجرسی به نشانه همبستگی با همشهریان مسلمان خود، اقدام به پاک‌‌کردن شعارهای اسلام‌ستیزانه‌ از روی دیوار مسجد کردند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان: به نقل از ایکنا، شهروندان شهر «پرینستون» در ایالت نیوجرسی آمریکا به صورت داوطلبانه اقدام به پاک‌کردن شعارهای ضداسلامی کردند که با اسپری بر روی دیوار مسجد نوشته شده […]

اشتراک گذاری
۲۶ اسفند ۱۳۹۲
517 بازدید
کد مطلب : 1837

گروهی از شهروندان نیوجرسی به نشانه همبستگی با همشهریان مسلمان خود، اقدام به پاک‌‌کردن شعارهای اسلام‌ستیزانه‌ از روی دیوار مسجد کردند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان: به نقل از ایکنا، شهروندان شهر «پرینستون» در ایالت نیوجرسی آمریکا به صورت داوطلبانه اقدام به پاک‌کردن شعارهای ضداسلامی کردند که با اسپری بر روی دیوار مسجد نوشته شده بود.

حمله به مسجد پرینستون و مرکز اسلامی «ایثار» در این شهر اقدام تازه‌ای نیست، این مرکز پس از حادثه یازدهم سپتامبر نیز هدف حملات اسلام‌ستیزان قرار گرفته بود.

در آن زمان شهروندان آمریکایی با حمایت از مسلمانان اقدام به پاک‌کردن دست‌نوشته‌های ضداسلامی از روی دیوارهای این مرکز اسلامی کردند.

حدود سه ماه پیش نیز این اتفاق تکرار شد و عده‌ای اقدام به نوشتن مطالب توهین‌آمیز کردند اما این‌بار شهروندان آمریکایی، دیگر به حمایت از مسلمانان برنخاستند تا اینکه مقاله‌ای در مورد رنجش مسلمانان این منطقه از بی‌تفاوتی شهروندان نیوجرسی در الجزیره آمریکا منتشر شد و عنوان کرد که مسلمانان احساس می‌کنند که جامعه به آنان پشت کرده است.

پس از آن سه تن از شهروندان نیوجرسی، کمپینی را برای حمایت از مسلمانان با پاک کردن مطالب اهانت‌آمیز راه‌اندازی کردند.

مایکل پارکس، یکی از شهروندان نیوجرسی که مشغول پاک کردن دیوار بود، به خبرنگار «پرینستون تایمز» گفت: چیزی که من اینجا می‌بینم تعصب و نفرت است. خیلی عجیب است که یک نفر روز خود را صرف بیان نفرت کند.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: این کارها بسیار کودکانه است. به فرض هم که حرفی دارید باید نشستی ترتیب دهید، دیداری برگزار کنید و حرف‌های خود را مطرح کنید و پاسخ بگیرید نه اینکه روی دیوار مسجد مطالب اهانت‌آمیز بنویسید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *