آخرین اخبار

تاکید علمای اهل سنت استان بر وحدت شیعه و سنی / تفرقه ابزار دشمن

به گزارش ندای  زاهدان، همزمان با فرا رسیدن هفته وحدت بسیاری از علما و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ وحدت به عنوان تنها رمز پیروزی و سعادت ملت های مسلمان خواستار ایجاد همدلی و اخوت امت های اسلامی به منظور خنثی سازی اهداف شوم دشمنان اسلام در ایجاد اختلاف […]

اشتراک گذاری
۲۹ دی ۱۳۹۲
872 بازدید
کد مطلب : 534

به گزارش ندای  زاهدان، همزمان با فرا رسیدن هفته وحدت بسیاری از علما و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ وحدت به عنوان تنها رمز پیروزی و سعادت ملت های مسلمان خواستار ایجاد همدلی و اخوت امت های اسلامی به منظور خنثی سازی اهداف شوم دشمنان اسلام در ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی شدند.

ایجاد وحدت و دشمن شناسی مهمترین وظیفه علما

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف یکی از ابزار های دشمنان اسلام است اظهار داشت: وحدت و اتحاد مسلمانان همواره مورد نگرانی و اضطراب دشمنان اسلام و کشور های غربی بوده و لذا آنها سعی دارند تا با استفاده از ابزار های متفاوت در این وحدت رخنه کرده و شکاف به وجود آورند.

مولوی نذیراحمد سلامی  اظهار داشت: هر زمان که پیوندهای بین مسلمانان بیشتر می شود و این اتحاد به شکل های مختلف در جهان به نمایش گذاشته می شود دشمنان اسلام احساس خطر بیشتری کرده و با توطئه و برنامه ریزی سعی می کنند تا مسلمانان را  رو در روی یکدیگر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان با بصیرت و آگاهی حرکت های دشمن باید را زیر نظر داشته و با اتحاد توطئه های دشمنان را خنثی کنند افزود: علما در این راستا وظیفه دارند تا با روشنگری و آگاه سازی مردم نسبت به توطئه های دشمن بر وحدت بیشتر بین تمامی آحاد جامعه بیفزایند.

تاکید علمای اهل سنت استان بر وحدت شیعه و سنی / تفرقه ابزار دشمن

وی از وحدت و دشمن شناسی به عنوان مهمترین وظیفه علما و مسلمانان در تمامی نقاط جهان یاد کرد و افزود: باید توجه داشت که کشور های غربی و سلطه طلب با روش های متعددی برای ایجاد تفرقه اقدام می کنند و به دلیل ناتوانی در برابر مسلمانان هیچگاه به صورت مستقیم وارد میدان نمی شوند.

مولوی سلامی بیان داشت: شعارهایی که امروز با عنوان حقوق بشر توسط غربی ها سر داده می شود و حمایت از گروه و یا فرقه ای خاص از همین رو است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد درگیری میان شیعیان و سنی‌ها و تفرقه در جوامع اسلامی هستند و هر بار جنگی را میان شیعه و سنی در کشورهایی چون سوریه و عراق به راه می‌اندازند.

مولوی سلامی با بیان اینکه اشتراکات بین مسلمانان بسیار بیشتر از موارد اختلافى است ادامه داد: متاسفانه در این بین تنها به  اختلافات توجه شده و کمتر به عقاید مشترک و اشتراکات اصلی توجه شده است.

هراس دشمنان از بیداری اسلامی

امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با بیان اینکه دشمنان اسلام که تاب مشاهده وحدت و بیداری اسلامی را ندارند به هر بهانه ای به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مذاهب اسلامی هستند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی  اظهار داشت: هر جا اختلاف و تفرقه باشد حیثیت و آبروی اسلام و مسلمانان از بین می رود و اقتصاد تباه می شود و تاریخ گذشتگان هم بدنام می شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت اصلی بسیار مهمی بوده و موجب عزت مسلمانان می شود ادامه داد: وحدت تنها در سایه دوراندیشی، گذشت، سعه صدر و دلسوزی حاصل می شود.

مولوی اسماعیل زهی با اشاره به افزایش ناامنی و برادرکشی در کشور های عراق، سوریه و سایر ممالک اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در دنیای امروز هر که کشته می شود و مورد حمله قرار می گیرد، مسلمان است در حالی که مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی هم از لحاظ وطنی و هم از لحاظ اسلامی با هم برادر هستند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که امنیت را در سایه حمایت غرب می بینند افزود: جای حسرت است که برخی سران کشورهای اسلامی به جای اینکه با ملت خود بنشینند و مشکلات و مسائل شان را با گفتمان و دور اندیشی حل کنند، دست به دامان آمریکا و غرب می شوند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: کشورهای غربی دلسوز مسلمانان نیستند و در حقیقت عامل اختلاف و تفرقه و برادرکشی خود اینها هستند تا به این بهانه بازار فروش تسلیحات غربی در کشورهای مسلمان پررونق باشد.

وی جنگ بین فرق اسلامی را نتیجه نقشه های شوم بیگانگان و دشمنان اسلام دانست و افزود: جنگ های داخلی در کشور های اسلامی  ناشی از اختلاف بین برادران سیعه و سنی نیست بلکه حاصل زیاده خواهی دشمن و بر سر قدرت است.

تاکید علمای اهل سنت استان بر وحدت شیعه و سنی / تفرقه ابزار دشمن

مولوی اسماعیل زهی با بیان اینکه دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد اختلاف و تفرقه سلطه خود را افزایش دهند ادامه داد: اسرائیل به عنوان عامل اصلی اختلافات با به هم انداختن مسلمانان به جان یکدیگر و دامن زدن به اختلافات به دنبال منافع و مقاصد خود است.

وی اظهار داشت: اخوت و برادری موجود بین شیعه و سنی مقوله ای مقطعی و یا سیاسی نیست بلکه کاملا اسلامی و واقعی است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت اخوت و برادری بین برادران شیعه و سنی است ادامه داد: اشتراکات زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به آن چنگ انداخت و از اختلافات دوری کرد.

وی ابراز داشت: دشمنان اسلام از بیداری اسلامی غمگین هستند و لذا باید شیعه و سنی در کنار هم حتی اختلافات جزئی را به سازش ختم کنند تا دشمنان اسلام بیش از گذشته مایوس شوند.

توهین به مقدسات خط قرمز اسلام است

امام جمعه اهل سنت مسجد نور شهرستان سراوان نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: همانطور که در فرمایشات ایشان مکرر تاکید شده است توهین به مقدسات خط قرمز اسلام است.

مولوی عبدالصمد ساداتی اظهار داشت: از دیدگاه امام خمینی (ره) اسلام فراتر از درگیری ها و اختلافات فرقی و مذهبی بود و ایشان همواره بر وحدت امت اسلامی تاکید داشتند.

وی اظهار داشت: در سخنان امام راحل همواره آسیب های تفرقه و تاکید بر برادری و وحدت بین مسلمانان سنی و شیعه موج می زد و اختلاف افکنی بین آنان را ناشی از جهل می دانستند.

وی ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمانان دسیسه و نیرنگ دشمن است و لذا مسلمانان باید از اهانت به مقدسات دینی و بداخلاقی نسبت به یکدیگر پرهیز کنند و اجازه ندهند که دشمن به اهداف شوم خود برسد.

مولوی ساداتی با اشاره به اینکه پرهیز از تفرقه مسلمانان را گزند دشمنان حفظ کرده و موجب عزت آنها می شود ادامه داد: در تمامی فرامین الهی و روایات اسلامی به وحدت و حفظ اتحاد و همدلی تاکید شده است و لذا مسلمان واقعی شخصی است که از تفرقه و دشمنی پرهیز کند و در راستای ایجاد همدلی و اخوت گام بردارد.

تاکید علمای اهل سنت استان بر وحدت شیعه و سنی / تفرقه ابزار دشمن

وی تصریح کرد: خداوند متعال در کتاب آسمانی وحدت را جزو ایمان فرد مسلمان می داند و توصیه های فراوانی توسط رسول مکرم اسلام(ص) مبنی بر ایجاد اخوت و برادری و همدلی و مودت شده است و لذا مسلمانان از هر گونه عداوت و دشمنی نهی شده اند.

وی اظهار داست: اتحاد و یکپارچگی مسلمانان موجب اقتدار امت اسلامی می شود و لذا دشمنان اسلام همواره به دلیل ترس از این اقتدار در صدد از بین بردن آن هستند.

مولوی ساداتی تایید کرد: مادامی که مسلمانان در دست یکدیگر دهند هیچ کشوری قدرت مقابله با آنها را نخواهد داشت اما چنانچه خللی در این وحدت ایجاد شود فرصت مناسبی برای دشمنان فراهم می شود تا به مسلمانان ضربه بزنند.

وی حفظ وحدت را یک اصل مهم در حفظ عزت و اقتدار مسلمانان در جهان دانست و گفت: دشمن سعی دارد تا با ایجاد نزاع های داخلی و جنگ و اختلاف راه پیشرفت را بر روی مسلمانان ببندد.

تفرقه حرام است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز با بیان اینکه وحدت یکی  از ضروری ترین مسائل جهان اسلام است  اظهار داشت: رسول مکرم اسلام تفرقه را حرام دانسته اند .

مولوی عبدالصمد کریم زائی از ایجاد تفرقه و نفاق در بین مذاهب و فرق مختلف به عنوان یکی از برنامه ها و اهداف دشمنان اسلام یاد کرد و افزود: تمامی مسلمانان باید به منظور خنثی سازی اهداف شوم دشمنان اسلام  با ایجاد همدلی و وحدت بیشتر و مستحکم سازی پیوند های عاطفی و برادری دشمن را بیش از پیش در رسیدن به این هدف ناکام بگذارند.

وی اظهار داشت: برای فرقه های تکفیری، شیعه و سنی تفاوتی ندارد و لذا مشاهده می کنید که خون بسیاری از مسلمانان در جنگ های داخلی بر زمین ریخته می شود.

وی گفت: هدف دشمنان در حال حاضر بر روی بر هم زدن اتحاد مسلمانان معطوف شده است و لذا از گروه های تکفیری و فریب خورده در راستای همین هدف استفاده می شود.

وی با تاکید بر پیشگیری از نزاع ها و اختلافات فرقه ای ادامه داد: جنگ و اختلاف در بین مسلمانان تنها موجب از بین رفتن اقتصاد و اقتدار مسلمان شده و حاصلی دیگری در بر نخواهد داشت.

کریم زایی یادآور شد: آنچه امروز مانند یک آفت جهان اسلام را در برگرفته و قدرت مسلمانان را تهدید می‌کند تفرقه و اختلافاتی است که از سوی دشمنان دین در جامعه اسلامی ایجاد شده است و به همین دلیل لازم است که مردم ما با هوشیاری در این زمینه توطئه ها و دسیسه های دشمن را خنثی کنند.

تاکید علمای اهل سنت استان بر وحدت شیعه و سنی / تفرقه ابزار دشمن

وی با اشاره به محورهای وحدت در جامعه اسلامی بیان کرد: شخصیت نبی اکرم (ص) بزرگترین عامل برای ایجاد وحدت در جامعه است و با توجه به وجود رسول گرامی اسلام همه مسلمانان می توانند ضمن حرکت در مسیر دین مبین اسلام و آموزه های دینی در راستای حفظ وحدت و همدلی مشارکت داشته باشند

مولوی کریم زایی تاکید کرد: همانطور مقام معظم رهبری بر مسئله وحدت تاکید دارند علما و بزرگان با حفظ وحدت میان خود و آگاه سازی مردم از نقشه های دشمنان باید با وحدت خود مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان و سلطه طلبان بزنند.

وی گفت: در این راه باید همه علما در تمامی کشور های اسلامی کشتار مسلمانان را محکوم کرده و اجازه ندهند تعدادی افراد خارج شده از دین بیش از این اعتبار و اقتدار مسلمانان را زیر سوال ببرند.

هیچ تفاوتی میان مسلمانان وجود ندارد

امام جمعه اهل سنت خاش نیز اظهار داشت: قرآن، فرامین الهی و دستورات اسلامی، قبله مشترک و رسول مکرم اسلام(ص) و همچنین اصول دین اشتراکات بسیار مهم و دارای اهمیتی است که توجه به آنها جای هیچ اختلافی را در بین مسلمانان باقی نمی گذارد.

مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: اگر امروزه در برخی از نقاط جهان اسلام شاهد نزاع و درگیری هستیم ناشی از توطئه های استکبار برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان و پیشرفت جوامع اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام قدرت تحمل عزت و اقتدار مسلمانان و به خصوص پیشرفت آنها را ندارند لذا سعی می کنند تا به هر طریق مسلمانان را تضعیف کرده و به اختلافات دامن بزنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر جهان اسلام با مشکل اختلاف و جنگ های مذهبی رو به رو نیست بلکه این توطئه و دسیسه ای است که کشورهای غربی برای منافع خود دنبال می کنند.

تاکید علمای اهل سنت استان بر وحدت شیعه و سنی / تفرقه ابزار دشمن

مولوی شهنوازی تاکید کرد : در دین اسلام همواره به مهربانی، دوستی و همدلی و اخوت تاکید شده است و لذا چگونه می توان با وجود این همه تاکید به برادری نسبت به ریختن یک مسلمان دیگر اقدام کرد.

وی افزود: افرادی که دستورات الهی و فرامین اسلامی را نادیده گرفته و به اختلافات دامن می زنند و در برابر برادران خود سلاح به دست می گیرند فریب خورده هستند و بویی از مسلمانی نبرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام باید با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت بصیرت افزایی گام برداشت افزود: سیره و رفتار پیامبر گرامی اسلام (ص) منشا وحدت و اخلاق اسلامی و برادری است و لذا اگر تمامی مسلمانان رفتار ایشان را الگوی خود قرار دهند بسیاری از دشمنی ها به مودت تبدیل خواهد شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *