آخرین اخبار

حادثه پاریس جهان اسلام را نگران کرد.

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان: حادثه تکان‌دهندۀ اخیر پاریس جهان اسلام را نیز نگران کرد شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید حادثه اخیر پاریس را «تکان‌دهنده» توصیف کردند و اظهار داشتند این حادثه موجب نگرانی همه، بالاخص جهان اسلام گردیده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “سنی‌آن‌لاین”، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز […]

اشتراک گذاری
۳۰ آبان ۱۳۹۴
387 بازدید
کد مطلب : 4039

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:
حادثه تکان‌دهندۀ اخیر پاریس جهان اسلام را نیز نگران کرد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید حادثه اخیر پاریس را «تکان‌دهنده» توصیف کردند و اظهار داشتند این حادثه موجب نگرانی همه، بالاخص جهان اسلام گردیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “سنی‌آن‌لاین”، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه (۲۹ آبان ۱۳۹۴) پس از تلاوت آیۀ «وَاتَّقُواْ فِتْنَهً لاَّ تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنکُمْ خَآصَّهً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» [انفال:۲۵] اظهار داشتند: خداوند متعال انسان‌ها را از فتنه‌هایی برحذر داشته است که آتش این فتنه‌ها علاوه بر ظالمان، دامنگیر مظلومین و کسانی که در آن فتنه‌ها نقشی نداشته‌اند هم می‌شود.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: در عصر حاضر آتش اختلاف و تفرقه شعله‌ور شده است و صهیونیسم بین‌الملل و اروپائیان در طرح‌ها و برنامه‌های خود علیه کشورهای اسلامی به موفقیت رسیده‌اند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در واکنش به حادثه اخیر پاریس اظهار داشتند: حادثه اخیر پاریس همه جهان اسلام را تکان داد و موجب نگرانی جهان اسلام نیز شد. هیچ‌کس به آنچه در فرانسه اتفاق افتاده است راضی نبود و همه مسلمانان با خانواده‌های قربانیان این حادثه همدردی کردند، اما هرگز نباید دامنه‌های آتش این اتفاق دیگر مناطق را فراگیرد و جهان را بی‌ثبات نماید.
ایشان افزودند: پیش‌بینی بنده این بوده و هست که حملات و بمباران‌هایی که به‌صورت فلّه‌ای و بدون برنامۀ صحیح در خاورمیانه انجام می‌شوند، اگر فرمول صحیح و جامعی برای آشتی ملی و حل مشکلات خاورمیانه طراحی و اجرا نشود، امنیت بسیاری دیگر از کشورها را به مخاطره می‌اندازد.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان «اتحاد کشورهای اسلامی» را راه حل مشکلات دانستند و گفتند: غرب و اروپا کشورهای اسلامی را به جان یکدیگر انداختند و برای رسیدن به منافع خویش در بین‌شان اختلاف ایجاد کرده‌‌اند و تا زمانی‌که کشورهای اسلامی کنار یکدیگر قرار نگیرند و مسلمانان با یکدیگر متحد و منسجم نشوند، مشکلات حل نخواهند شد و آتش خاورمیانه مهار نخواهد شد. دیدگاه‌های کشورهای اسلامی با یکدیگر متفاوت است، اما در شرایط کنونی باید با یکدیگر بنشینند و با موضع‌گیری‌های منطقی چیزی بگیرند و چیزی بدهند و با یکدیگر به توافق و تفاهم برسند تا بیشتر مشکلات خاورمیانه خل شوند. اگر تمام کشورهای اسلامی با یکدیگر بر میز مذاکره بنشینند به‌راحتی می‌توانند مشکلات را حل کنند
مولانا عبدالحمید به نقش سازمان ملل در این زمینه اشاره کردند و گفتند: سازمان ملل و قدرت‌های بزرگ توانایی اینکه کشورهای اسلامی را در کنار یکدیگر قرار دهند و بحران‌های خاورمیانه را با گفتمان و راه‌حل‌های سیاسی و معقول مهار کنند دارند، اما متاسفانه تا کنون این کار را نکرده‌اند. به‌عنوان نمونه آمریکا و اروپا قدرت حل مشکل کشور فلسطین که چند دهه با آتش جنگ و اشغال‌گری مواجه است، را دارد، زیرا اسرائیل یک کشور وابسته است که وجود و قدرت‌اش را مدیون حمایت‌های آمریکا و اروپاست، هیچ‌گاه از دستورات آنان سرپیچی نمی‌کند. اما متاسفانه اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر کشورهای اسلامی از قبیل ایران، عربستان ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای جهان اسلام با هم بر سر میز مذاکره بنشینند مشکلات خاورمیانه به‌راحتی حل خواهند شد. اما قدرت‌های دنیا به‌خاطر منافع خودشان حاضر نیستند کشورهای اسلامی را کنار یکدیگر قرار دهند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه تاکید کردند: تهدید موجود در جهان بسیار جدی و خطرناک است. در بمباران‌های کور علاوه بر هدف قرار دادن افراط‌گرایان و تندروها، افراد مظلوم و بی‌گناه نیز آسیب می‌بینند. در این حملات که هزاران زن و کودک قتل‌عام می‌شوند و هزاران نفر آواره شده و با انواع ظلم و تحقیر مواجه می‌شوند، چه کسی باید جواب‌گو باشد؟
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان با بیان اینکه «همه انسان‌ها در انسانیت با یکدیگر مشترک هستند و ما دلسوز و خیرخواه تمام انسان‌ها هستیم»، بر حل مشکلات خاورمیانه از طریق گفتمان، مذاکره، آشتی ملی و تشکیل دولت‌های فراگیر تاکید کردند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *