آخرین اخبار

حمله نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران در مسجد الاقصی

سربازان رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی حمله کرده‌اند. این درگیری‌ها هنگامی رخ داد که نیروهای رژیم اسرائیل به نمازگزارانی که در حال برپایی نماز ظهر جمعه در مسجد الاقصی بودند، حمله کردند. نیروهای رژیم اسرائیل برای متفرق کردن نمازگزاران به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و پرتاب نارنجک‌های بی‌حس‌کننده متوسل شدند. در این حادثه […]

اشتراک گذاری
۱۹ بهمن ۱۳۹۲
567 بازدید
کد مطلب : 1027

سربازان رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی حمله کرده‌اند.

این درگیری‌ها هنگامی رخ داد که نیروهای رژیم اسرائیل به نمازگزارانی که در حال برپایی نماز ظهر جمعه در مسجد الاقصی بودند، حمله کردند.

نیروهای رژیم اسرائیل برای متفرق کردن نمازگزاران به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و پرتاب نارنجک‌های بی‌حس‌کننده متوسل شدند.

در این حادثه دست‌کم ۲۰ نفر از جمله چند کودک مجروح شدند.

به گفته شاهدان، سربازان اسرائیلی شماری از زنان را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند و چند فلسطینی را دستگیر کردند. بیشتر بازداشت‌شدگان جوان بودند.

این درگیری‌های کمتر از یک ماه پس از آن رخ داد که یوری آریل، وزیر مسکن و ساخت‌وساز رژیم اسرائیل، از طرح‌های رژیم تل آویو برای ساخت یک معبد به جای مسجد الاقصی، سومین مکان مقدس در جهان اسلام، خبر داد.

اظهارات یوری آریل با واکنش‌های تند و خشمگینانه مردم فلسطین همراه شد. فلسطینیان این طرح را محکوم کرده و آن را هتک حرمت و بخشی از تلاش‌های رژیم اسرائیل برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی و بخش شرقی بیت المقدس دانسته‌اند.

رژیم اسرائیل در دهه‌های گذشته همواره کوشش کرده است با ساخت شهرک‌های غیرقانونی، تخریب اماکن تاریخی و اخراج فلسطینیان، آرایش جمعیتی بیت المقدس را دگرگون کند.

این در حالی است که بیش از نیم میلیون یهودی در بیش از ۱۲۰ شهرکی زندگی می‌کنند که رژیم اسرائیل از سال ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس ساخته است.

جامعه بین الملل این شهرک‌سازی‌ها را غیرقانونی می‌داند.

منبع: پرس تی‌وی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *