آخرین اخبار

رهبر شبه نظامیان مسیحی آفریقای مرکزی دستگیر شد

به گفته پلیس جمهوری آفریقای مرکزی، رهبر سیاسی یک گروه تروریستی شبه نظامی این کشور در شمال کنگو دستگیر شده و به “برازاویل” منتقل شده است. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از ایسنا، پاتریس ادوارد انگائیسونا، یک وزیر سابق در دوره ریاست جمهوری فرانسوا بوزیزه که خود را هماهنگ کننده شبه نظامیان مسیحی […]

اشتراک گذاری
۱۰ اسفند ۱۳۹۲
406 بازدید
کد مطلب : 1518

به گفته پلیس جمهوری آفریقای مرکزی، رهبر سیاسی یک گروه تروریستی شبه نظامی این کشور در شمال کنگو دستگیر شده و به “برازاویل” منتقل شده است.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از ایسنا، پاتریس ادوارد انگائیسونا، یک وزیر سابق در دوره ریاست جمهوری فرانسوا بوزیزه که خود را هماهنگ کننده شبه نظامیان مسیحی “آنتی بالاکا” می‌داند، روز سه شنبه دستگیر شد.

به گفته یک مقام پلیس، دستگیری انگائیسونا بدون درگیری صورت گرفت و وی اکنون در مکانی امن به سر می‌برد.

شبه نظامیان “آنتی بالاکا” در حال حاضر بزرگترین تهدید برای امنیت جمهوری آفریقای مرکزی محسوب می‌شوند. این در حالی است که نیروهای حافظ صلح فرانسه و آفریقا در تلاشند تا نظم را در این کشور برقرار کرده و از غیرنظامیان محافظت کنند.

کنگو نیز با هزار نیروی اعزامی که در جمهوری آفریقای مرکزی دارد، در بحران این کشور دخیل بوده و علاوه بر این بسیاری از پناهندگان آفریقای مرکزی در مرزهای شمالی کنگو به سر می‌برند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *