آخرین اخبار

سخنان وزیر الجزایر علیه حجاب، خشم عمومی را برانگیخت

 دو حزب اسلامگرای الجزایر سخنان «ابوعبدالله غلام الله» وزیر امور اسلامی این کشور در مورد لزوم احترام گذاشتن به تصمیم ادارات دولتی در مورد ممنوعیت استخدام زنان با حجاب را محکوم کردند. بر اساس گزارش پایگاه الشرق، وزیر امور اسلامی الجزایر ابتدای هفته جاری در پاسخ به شکایت های مربوط به عدم استخدام زنان باحجاب […]

اشتراک گذاری
۲۳ اسفند ۱۳۹۲
300319 بازدید
کد مطلب : 1782

 دو حزب اسلامگرای الجزایر سخنان «ابوعبدالله غلام الله» وزیر امور اسلامی این کشور در مورد لزوم احترام گذاشتن به تصمیم ادارات دولتی در مورد ممنوعیت استخدام زنان با حجاب را محکوم کردند.

بر اساس گزارش پایگاه الشرق، وزیر امور اسلامی الجزایر ابتدای هفته جاری در پاسخ به شکایت های مربوط به عدم استخدام زنان باحجاب در ادارات دولتی خطاب به شکایت کنندگان اعلام کرده بود که حجاب واقعی حجاب اخلاقی است و هر شغلی پوشاک ویژه خود را دارد که زنان باید به آن احترام بگذارند.

بزرگ ترین حزب اسلام گرای الجزایری «جنبش مجتمع السلم» در بیانیه ای از بیان چنین سخنانی در کشوری که قانون اساسی آن دین اسلام را دین رسمی کشور معرفی کرده است، ابراز تاسف کرد.

در بخشی از بیانیه حزب مذکور تاکید شده بود که ممنوعیت زنان الجزایری از استخدام در برخی از ادارات و موسسات دولتی به دلیل داشتن پوشاک خاص، مساله ای خلاف قانون اساسی است و نوعی سرکوب  آزادی ها و تبعیض قایل شدن میان زنان است.

از سوی دیگر حزب « الصحوه الحره السلفی» در بیانیه ای سخنان وزیر امور اسلامی را اعلان جنگ علیه حجاب معرفی کرد که از سوی خداوند بر زنان مومن واجب شده است.

حزب الصحوه با بیان این که وزیر امور دینی باید از سخنان شرم آور خود عذرخواهی کند تصریح کرد چرا  با حجاب اسلامی، در کشور اسلامی مبارزه می شود؟

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *