آخرین اخبار

شماره جدید “ندای اسلام” منتشر شد

شماره جدید فصل‌نامه وزین «ندای اسلام» جمعه شانزده آبان‌ماه منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت. به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از «سنی آن‌لاین»، شماره ۵۸-۵۷ فصل‌نامه ندای اسلام با مطالبی متنوع از جمله سرمقاله‌ای درخصوص اسباب دخالت‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در جهان اسلام و راه‌های مقابله با آن انتشار یافته‌ است. […]

اشتراک گذاری
۲۰ آبان ۱۳۹۳
526 بازدید
کد مطلب : 3103

شماره جدید فصل‌نامه وزین «ندای اسلام» جمعه شانزده آبان‌ماه منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان  به نقل از «سنی آن‌لاین»، شماره ۵۸-۵۷ فصل‌نامه ندای اسلام با مطالبی متنوع از جمله سرمقاله‌ای درخصوص اسباب دخالت‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در جهان اسلام و راه‌های مقابله با آن انتشار یافته‌ است.
مولانا مفتی محمدقاسم قاسمی، سردبیر مجله ندای اسلام، در یادداشتی تحت عنوان “بحران‌آفرینی آمریکا و غرب در جهان اسلام” داستان تلخ فروپاشی امپراتوری عثمانی و آغاز زوال اقتدار مسلمانان را بازگو کرده است.
استاد حدیث دارالعلوم زاهدان بحران‌های کنونی جهان اسلام از جمله قضیه فلسطین را از جمله پیامدهای منفی سقوط خلافت عثمانی قلمداد کرده و نوشته است: «با شکست امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول، دولت‌های انگلیس و فرانسه با قرارداد استعماری سایکس ـ پیکو به تجزیه و اشغال بخش اعظم قلمرو عثمانی اقدام کردند. این اتفاق عملاً به مرکزیت و اقتدار سیاسی جهان اسلام پایان داد، امری که تا به امروز مسلمانان با تبعات آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بنیاد بسیاری از مسائل و بحران‌های حال حاضر، به‌ویژه در خاورمیانه و سرزمین‌های عربی و اسلامی و در رأس آنها مسئله‌ی فلسطین، به آن برمی‌گردد.»
مولانا قاسمی تاکید کرده است پس از فروپاشی شوروی سابق، ایالات متحده آمریکا به یکه‌تازی در جهان پرداخت و «اسلام» را بزرگترین خطر بالقوه خود دانست. وی ادامه داده است: « بر همین اساس امریکا میلیاردها دلار برای مقابله با بیداری اسلامی و محدود ساختن مراکز فکری و فرهنگی در جهان اسلام اختصاص داده است. بدون شک دشمنی‌های متوالی و غرض‌ورزی‌های سیاسی و اقتصادی امریکایی‌ها با ایران اسلامی نیز از همین انگیزه نشأت گرفته است. بر اساس همین توهمات بود که آمریکا به افغانستان تهاجم آورد و مردم آن دیار را به خاک و خون کشید و چهارده سال است که بر گرده‌ی ملت محروم و مظلوم این کشور سوار، و جنگ و فساد به راه انداخته است. همچنین حمله به عراق و اشغال این سرزمین نیز از تبعات این خیال‌پردازی بی‌اساس و اهداف سلطه‌طلبانه بود. امریکا زمانی عزم خروج از عراق کرد که مردم عراق را بر اساس سیاستی فرعونی به گروه‌های قومی و مذهبی مختلف تقسیم نموده و رویاروی یکدیگر قرار داده بود. همانا این ترفندی بود تا بازگشت مجدد یا ادامه‌ی شیطنت‌های آمریکا را در عراق توجیه نماید. و اینک دوباره با متحدان جدید و قدیمش به بهانه‌ی نابود کردن داعش و مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه تاخت‌وتاز دیگری را آغاز کرده است.»
سردبیر مجله وزین ندای اسلام در پایان از «علما و اندیشمندان راستین» خواسته است «اقشار مختلف امت را به‌سوی الله و رشد و هدایت و تقوا دعوت دهند». وی همچنین زمام‌داران کشورهای اسلامی را از وابستگی به غرب برحذر داشته و نوشته است: «بر زمامدارانی که شمه‌ای از غیرت اسلامی در سینه‌شان وجود دارد لازم است بجای چشم دوختن به سازمان ملل و شورای امنیت و وابسته شدن به دامن قدرت‌های استکباری به خود آیند و به استحکام روابط خود با ملت‌هایشان اقدام نمایند، و بدانند که هرگاه ملت‌ها آنها را طرد کنند، هیچ قدرت و کشوری فریادرس آنان نخواهد بود و در دنیا و آخرت بدنام خواهند شد.»
علاوه براین، مقالات مفیدی پیرامون زندگی‌نامه حضرت عثمان غنی و حضرت زین‌العابدین رضی‌الله‌عنهما و نوشتارهای گران‌قدری تحت عناوین ختم نبوت، ترجمه تفسیرگونه مولانا اشرف‌علی تهانوی رحمه‌الله و ارزش علمی آن، تجربه‌ی اسلامی قدرت با نگاه به سه الگوی ترکیه، ایران و عربستان، اندر حکایت کاهش و افزایش جمعیت و…در شماره ۵۸-۵۷ ندای اسلام چاپ شده است. همچنین گفت‌وگویی خواندنی از مولانا ابوالفتح محمدیوسف رحیم‌یارخانی در این شماره منتشر شده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *