آخرین اخبار

شهادت ۳۰۰ مسلمان و آوارگی ۵۰۰۰ تن دیگر در روهینگیا

   به گزارش منابع آگاه در حمله بوداییان افراطی به استان اراکان در میانمار بیش از ۳۰۰ تن از مسلمانان کشته شدند. گزارشات حاکی از آن است که در روستای کیلادونگ تعداد آوارگان به بیش از ۵۰۰۰ تن رسیده است و همچنین ۸۰۰ منزل مسلمانان تخریب گشته است. خبرنگار خبرگزاری اراکان اعلام نمود که خبرهای […]

اشتراک گذاری
۰۳ بهمن ۱۳۹۲
580 بازدید
کد مطلب : 628

 

 به گزارش منابع آگاه در حمله بوداییان افراطی به استان اراکان در میانمار بیش از ۳۰۰ تن از مسلمانان کشته شدند.
گزارشات حاکی از آن است که در روستای کیلادونگ تعداد آوارگان به بیش از ۵۰۰۰ تن رسیده است و همچنین ۸۰۰ منزل مسلمانان تخریب گشته است.
خبرنگار خبرگزاری اراکان اعلام نمود که خبرهای اولیه حاکی از آن است که ۳۰۰ روهینگیایی مسلمان که بیشتر آنها از زنان و کودکان هستند کشته شده اند و همچنین ده ها تن از دختران و زنان و جوانان بازداشت شده اند و تحت شکنجه شدید قرار گرفته اند.
اهالی منطقه کیلادونگ گزارش داده اند که گروهی از ارازل و عوباش بودایی با همکاری نیروهای نظامی به آنها یورش برده و اقدام به مصادره اموال خصوصی آنها نمودند و سپس تعدادی از منازل و مساجد را به آتش کشیدند.
همچنین شاهدان عینی گزارش داده اند که نیروهای ارتش که در این حمله شرکت نموده به تعدادی از دختران  تجاوز نمودند و در پایان نیز ۸ تن از دختران را بازداشت نموده و آنها را با خود به یکی از پایگاه های ارتش بردند.
همچنین یکی از ساکنان گزارش داده است که مقامات به روستاهای همجوار در مورد پناه دادن به زنان و کودکان بی پناه هشدار داده است و افزود: طی فرار دست جمعی بسیاری از زنان و کودکان که عزیزان خود را از دست داده اند فرار کردند و معلوم نیست که آنها هم توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده اند و یا توسط آنها کشته شده اند.
همچنین گزارشات از برمه حاکی از آن است که بوداییان افراطی بیش از ۲۵ تن از دختران مسلمان روستای خیر عدن در اراکان را دزدیده و پس از برهنه کردن آنها، آنها را به درخت هایی در روستای مجاور بستند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *