آخرین اخبار

شورای اسلامی فرانسه: افزایش میزان دشمنی با اسلام در سال های اخیر

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از شفقنا:  مطالعات جدید شورای اسلامی فرانسه نشان از افزایش رفتارهای خشونت آمیز علیه اقلیت مسلمان در این کشور دارد که در سال های گذشته روندی صعودی پیدا کرده است. بر اساس گزارش پایگاه الجزیره؛ مطالعات شورای اسلامی فرانسه نشان داد که میزان دشمنی با اسلام در سال […]

اشتراک گذاری
۱۷ بهمن ۱۳۹۲
547 بازدید
کد مطلب : 953

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از شفقنا:  مطالعات جدید شورای اسلامی فرانسه نشان از افزایش رفتارهای خشونت آمیز علیه اقلیت مسلمان در این کشور دارد که در سال های گذشته روندی صعودی پیدا کرده است.
بر اساس گزارش پایگاه الجزیره؛ مطالعات شورای اسلامی فرانسه نشان داد که میزان دشمنی با اسلام در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۱٫۳ درصد ، در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۴ درصد و در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است که این مساله زمینه های نگرانی جامعه فرانسه را به دنبال داشت.
از جمله پدیده هایی که در سال ۲۰۱۳ مسلمانان فرانسه به طور مرتب شاهد آن بودند؛ تعرض به زنان و دختران باحجاب بود.
« ربیعه بنتوت» ۱۸ ساله؛  از جمله زنان مسلمان فرانسه است که در روز ۲۰ می ۲۰۱۳ در شمال شرق پاریس به دلیل داشتن حجاب مورد تعرض قرار گرفت؛ طوری که دو مرد با هجوم به وی حجاب او را برکنده و در روز روشن او را به زمین کشیدند؛ به گفته وی، تعرض در نتیجه دشمنی شخصی نبوده است؛ بلکه آنان حجاب و اسلام وی را هدف قرار دادند.
شورای اسلامی فرانسه خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۱۳؛ بیش از ۲۲۶ تعرض علیه مسلمانان روی داد که ۴۹ مورد از آنها در منطقه «ایل دو فرانس» ثبت شده است.
« دلیل ابوبکر» امام جماعت مسجد بزرگ پاریس و رییس شورای اسلامی گفت: حوادثی که روزانه علیه زنان و دختران مسلمان روی می دهد؛ رفتارهایی مجرمانه هستند که با طرح های همزیستی اسلامی به طوری کلی تناقض دارد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *