آخرین اخبار

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با علمای سراوان بزرگ دیدار کردند

📝 شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با علمای سراوان بزرگ دیدار کردن ◽به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه دیدار با علمای سراوان بزرگ حضور یافت و در این جمع به سخنرانی پرداخت. ◾ گزیده سخنان شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به شرح ذیل است: – حالات جهان بسیار غم انگیز […]

اشتراک گذاری
۲۴ مهر ۱۳۹۹
1841 بازدید
کد مطلب : 5405

📝 شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با علمای سراوان بزرگ دیدار کردن

◽به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه دیدار با علمای سراوان بزرگ حضور یافت و در این جمع به سخنرانی پرداخت.

◾ گزیده سخنان شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به شرح ذیل است:

– حالات جهان بسیار غم انگیز و ظلم بر مسلمانان بسیار زیاد است و فساد همه دنیا را فرا گرفته است؛ اما کرونا بالاتر از همه مشکلات، تمام جهان را در تاریکی فرو برد.

– ویروس کرونا تمام مردم جهان را به چالش انداخت و مسلمانان نیز از آن به مشکل برخوردند؛ وقتی کرونا آمد الله متعال به وسیله آن همه را از مساجد بیرون کرد و این عذاب به حدی رسید که از طواف کعبه نیز منع شدیم.

– کرونا هشدار الهی بود تا همه به سوی او بازگردند و فساد و بی دینی از بین برود؛ اما با وجود آن فساد بیشتر شد.

– برای نجات از این فتنه و تاریکی فقط دعا در منزل در تنهایی کافی نیست بلکه باید همراه با دعا در راه دین قدم برداشته و برای دینداری مردم تلاش شود.

– علما باید با مردم در ارتباط باشند و آنها را راهنمایی کنند؛ باید برای احیای دین فکرمند شده و همچون علمای بزرگ این منطقه مانند مولانا حسین پور، مولانا عبدالعزیز ساداتی، مولانا عبدالواحد گشتی و مولانا عبدالحمید جهاندیده (رحمهم الله) تلاش کنند.

– علما باید علم را بین مردم تقسیم کنند و سخنگوی مردم باشند و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و برای مردم دلسوزی کنند.

– مولانا عبدالحمید جهاندیده برای بنای این مسجد بزرگ بسیار تلاش نمودند و هدف ایشان اتحاد مردم سوران بود تا همه در این مسجد جمع شوند و این مسجد آباد باشد و لازمه آبادی مسجد اتحاد و همدلی است.

– این ظلم بزرگی است که زحمات مولانا عبدالحمید جهاندیده برای ساخت این مسجد و ایجاد وحدت بین مردم به هدر برود و نماز جمعه سوران به حالتی دیگر برگزار شود.

– شما علما وظیفه دارید اتحاد و همدلی را بین خود و بین مردم برقرار کنید؛ چرا که اختلاف مردم سوران باعث نگرانی همه شده است.

– مدارس دینی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در کنار آن خدمات دینی خود را ادامه دهند.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *