آخرین اخبار

شیخ السلام: مردم و نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشند

  شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به انتخابات پیش‌رو، از مردم، نمایندگان و مسئولین برگزاری انتخابات خواستند که در روند برگزاری انتخابات «نگاه ملی» داشته باشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «سنی‌آن‌لاین»، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در فرازی از سخنان شان در مراسم نماز جمعه امروز (۲۰ آذر ۱۳۹۴) با اشاره به نزدیک شدن انتخابات […]

اشتراک گذاری
۲۰ آذر ۱۳۹۴
799 بازدید
کد مطلب : 4052

 

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به انتخابات پیش‌رو، از مردم، نمایندگان و مسئولین برگزاری انتخابات خواستند که در روند برگزاری انتخابات «نگاه ملی» داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «سنی‌آن‌لاین»، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در فرازی از سخنان شان در مراسم نماز جمعه امروز (۲۰ آذر ۱۳۹۴) با اشاره به نزدیک شدن انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشتند: در انتخابات پیش رو ملت ایران که باید نمایندگان مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند، در معرض امتحان و آزمایش بزرگی قرار دارد.
مولانا عبدالحمید گفتند: کسانی که مسئولیت تائید صلاحیت نمایندگان را بر عهده دارند و همچنین مسئولین شورای نظارت و سایر دست اندرکاران انتخابات نیز در معرض امتحان قرار دارند. تائید صلاحیت ها باید با دیدی وسیع، نظری بلند و با توجه به اوضاع و تحولات منطقه صورت گیرد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی جزو رجال سیاسی و مهم مملکت هستند، باید افراد بصیر، توانمند و باسواد در صحنه بیایند. همه باید تلاش کنند تا افراد شایسته و کسانی که اهلیت و صلاحیت لازم برای نمایندگی از یک شهر و منطقه و ملت را دارند، را انتخاب کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه افزودند: کسی که برای پست نمایندگی انتخاب می شود نباید دنبال نان و نام و شهرت باشد، بلکه کسی که در فکر ملت باشد و برای ملت و نظام جمهوری اسلامی فکر کند و دارای فکری وسیع باشد شایستگی نمایندگی را دارد. نمایندگان به هر اندازه از میزان سواد و آگاهی بالاتری برخوردار باشند و سطح فکر و اندیشه و عقل شان بالا باشد، شایستگی بیشتری برای تصدی پست نمایندگی را دارند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه توصیه هایی هم به مردم داشتند و گفتند: توصیۀ اول بنده آن ست که در انتخاب نمایندگان نگاه قومی و مذهبی نداشته باشید. زیرا نماینده شخصی است که متعلق به تمام ملت است. لذا مردم و نمایندگان باید ملی فکر کنند. همچنین نباید نمایندگان را از بُعد مذهبی نگاه کنیم، بلکه فکر، اندیشه، صلاحیت و توانمندی افراد را مدنظر قرار دهیم.
ایشان صحت برگزاری انتخابات را نیز مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان نمودند: سلامتی و صحت انتخابات نیز از مسائل بسیار مهم و یکی از دغدغه های مسئولین است. در انتخابات باید نام کسی از صندوق ها بیرون بیاید که ملت به او رأی داده است. نظارت بر روند برگزاری انتخابات از وظایف استانداران و فرمانداران است که باید در تمام قسمت ها دقت بسیار زیادی از خود نشان دهند. در هیئت اجرایی و نظارت و روند برگزاری انتخابات باید از سالم ترین افراد که دید قومی و مذهبی نداشته باشند، کار گرفته شود.
ایشان در ادامه افزودند: داشتن مجلسی خوب و توانمند نشانۀ رشد و بالندگی ملت ایران است. متاسفانه در مجالس گذشته همواره مشکلاتی داشته ایم و امیدواریم در مجلس آتی، نمایندگانی باشند که ملی فکر کنند و مجلس شورای اسلامی با مشکلات کمتری مواجه باشد وشاهد تنش کمتری باشیم. البته اختلاف رأی و نظر و سلیقه در مجلس خواهد بود، اما کسانی به عنوان نماینده انتخاب شوند که به دور از گرایش های حزبی و قومی و مذهبی، در راستای منافع ملت بیندیشند و فعالیت کنند.
مولانا عبدالحمید بر حضور گستردۀ مردم در انتخابات پیش رو نیز تاکید کردند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنا ن شان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و استان، از عموم مردم خواستند تا به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی توجه کنند و از الله تعالی بخواهند که این آفت و سایر آفات و مشکلات را از مسلمانان دور فرماید.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *