آخرین اخبار

ظرفیت مسجدالحرام به دو میلیون زائر می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از روزنامه عکاظ: همزمان با بازدید امیر مکه از طرحهای توسعه مسجدالحرام، منابع سعودی اعلام کردند که اجرای این طرحها ظرفیت این مکان شریف را به دو میلیون نفر خواهد رساند. به گزارش خبرگزاریها مشعل بن عبدالله فرزند شاه عربستان از روند اجرای طرح توسعه […]

اشتراک گذاری
۰۷ اسفند ۱۳۹۲
597 بازدید
کد مطلب : 1476

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از روزنامه عکاظ: همزمان با بازدید امیر مکه از طرحهای توسعه مسجدالحرام، منابع سعودی اعلام کردند که اجرای این طرحها ظرفیت این مکان شریف را به دو میلیون نفر خواهد رساند.
به گزارش خبرگزاریها مشعل بن عبدالله فرزند شاه عربستان از روند اجرای طرح توسعه مسجدالحرام بازدید کرد و نمایشگاهی را افتتاح کرد که مراحل توسعه را حکایت می‌کند.
روزنامه عکاظ به نقل از منابع خود نوشت طرح توسعه مسجدالحرام از بزرگترین طرحهایی است که حرم شریف مکی در طول تاریخ شاهد آن بوده است.
این روزنامه نوشت کار در طرح توسعه مسجدالحرام در سه محور اصلی اجرا می‌شود، اولین محور توسعه خود حرم است تا پس از اجرای طرح، ظرفیت آن به دو میلیون زائر و نمازگزار برسد، محور دوم مربوط به صحنهای خارجی است که شامل سرویسهای بهداشتی، گذرگاه ها، تونلها و دیگر اماکن پشتیبانی است که برای روان‌تر شدن حرکت ورود و خروج زائران، عمره گزاران و حجاج عمل می‌کند و محور سوم هم در منطقه خدماتی و سیستم تهویه، برق و آب خلاصه می‌شود.
فضایی که طرح توسعه در آن اجرا می‌شود، ۷۵۰ هزار متر مربع است و شامل توسعه صحنهای حرم از سمت الشامیه می‌شود که از باب المروه آغاز و به حاره الباب و جبل هندی در الشامیه و آغاز الحفائر از سمت باب ملک فهد منتهی می‌شود.
ملک عبدالله با اجرای طرح توسعه صحنهای شمالی مسجدالحرام و نیز صحنهای شمالی حرم تا عمق ۳۸۰ متر و احداث تونلهایی برای عبور زائران و ایستگاه خدماتی به مساحت ۳۰۰ هزار متر موافقت کرده است.
عکاظ نوشت اقدامات اجرایی در مرحله دوم طرح توسعه صحن طواف هم همچنان ادامه دارد.
طرح توسعه صحن طواف به مدت سه سال ادامه می‌یابد و قرار است ظرفیت آن از ۵۰ هزار نفر در هر ساعت به ۱۰۵ هزار نفر در هر ساعت برسد، صحن طواف، نقطه حساس و شلوغ مسجدالحرام را تشکیل می‌دهد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *