آخرین اخبار

فریاد ضد استعماری «الله اکبر» مسلمانان سودان مقابل مسجد «خارطوم»

 مردم سودان در اعتراض به مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی و تشدید ناامنی و تنش میان مذهبی در این کشور تظاهرات پر پا کردند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، مردم   مردم سودان در اعتراض به مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی و تشدید ناامنی و تنش میان مذهبی در این کشور تظاهرات پر پا […]

اشتراک گذاری
۱۸ اسفند ۱۳۹۲
524 بازدید
کد مطلب : 1725

 مردم سودان در اعتراض به مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی و تشدید ناامنی و تنش میان مذهبی در این کشور تظاهرات پر پا کردند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، مردم

  مردم سودان در اعتراض به مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی و تشدید ناامنی و تنش میان مذهبی در این کشور تظاهرات پر پا کردند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، مردم سودان در اعتراض به مداخله نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی و تشدید ناامنی و تنش میان مذهبی در این کشور در خارطوم تظاهرات پر پا کردند.
حدود ۳۰۰ مسئول و رهبر مسلمان در خارطوم گرد هم آمدند تا حضور نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی را نقد کرده و هشدار دهند که جنایات حاکم بر این کشور ناشی از مداخله نیروهای خارجی است.
مسلمانان سودان در حمایت از برادران دینی خود در آفریقای مرکزی آنها را به اتحاد علیه مداخله خارجی ها فرا خواندند.
مسلمانان سودان که مقابل مسجد اصلی شهر خارطوم تجمع کرده بودند خاطر نشان کردند که فرانسه اولین جانی در افریقای مرکزی است .
تظاهرکنندگان روی تابلوی دیگری به سه زبان عربی، فرانسه و انگلیسی نوشته بودند: فرانسه را تحریم کنیم.
تظاهرکنندگان از گروههای مختلف مسلمانان بودند که شعار الله اکبر را سر می دادند.
براساس این گزارش، حدود ۲ هزار نیروی فرانسه و ۶ هزار نیروی بین المللی برای مبارزه با تنش های داخلی و گروههای افراطی در آفریقای مرکزی حاضر شده اند.
درگیری های داخلی تنها مسلمانان آفریقای مرکزی را قربانی کرده و شمار زیادی از آنها را از خانه هایشان آواره و راهی کشورهای همسایه کرده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *