آخرین اخبار

قاری محمود طبلاوی درگذشت + زندگینامه

محمد محمود طبلاوی قاری سرشناس مصری ساعاتی پیش در سن ۸۶ سالگی درگذشت. این قاری مشهور مصری در سال ۱۹۳۴ میلادی در روستای میت عقبه مرکز امبابه الجیزه به دنیا آمد. از کودکی راه قرآن کریم را در پیش گرفت و در ۹ سالگی حافظ کل قرآن شد. دیری نپایید که وی پله‌های پیشرفت را […]

اشتراک گذاری
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
19066 بازدید
کد مطلب : 5371

محمد محمود طبلاوی قاری سرشناس مصری ساعاتی پیش در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

این قاری مشهور مصری در سال ۱۹۳۴ میلادی در روستای میت عقبه مرکز امبابه الجیزه به دنیا آمد. از کودکی راه قرآن کریم را در پیش گرفت و در ۹ سالگی حافظ کل قرآن شد. دیری نپایید که وی پله‌های پیشرفت را طی کرد و به یکی از نامداران تلاوت جهان تبدیل شد. وی از قاریان برجسته نظیر استاد رفعت ، استاد على محمود، استاد محمد سلامه، استاد صیفى، بهتیمى و استاد مصطفى اسماعیل به صورت مستقیم و غیرمستقیم کسب فیض نموده و در محضر ایشان حاضر شده بود.

استاد طبلاوى مى گوید :
«من در ضمن یک گروه دینى از مصر به دعوت شیخ ابو الحسن ندوى به هند رفتم، رئیس گروه مرحوم دکتر زکریا برى وزیر اداره اوقاف در آن وقت بود.»

او به بیش از هشتاد کشور عربى و اسلامى و غیر آن سفر کرده است. استاد طبلاوی از جمله آخرین بازماندگان قاریان مشهور و محبوب مصری است که درباره ایشان گفته شده که با مهارت خاصی که داشتند دارای سبکی متفاوت و جدید بودند.

قاری طبلاوی اخیرا ریاست انجمن قاریان قرآن در کشور مصر را داشت و در این کشور بر فعالیت های قرآنی و آموزش قاریان قرآن اهتمام می ورزید.

مرحوم شیخ طبلاوی روز گذشته سه شنبه ۵ می ۲۰۲۰ در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

 

فایل صوتی محفل قرآنی مشترک استاد مصطفی اسماعیل و قاری عبدالباسط و قاری محمود طبلاوی


About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *