آخرین اخبار

مرزوقی: ما آماده‌ی پذیرش زخمیان و کودکان غزه در تونس هستیم

رئیس جمهور تونس، منصف مرزوقی اعلام کرد که کشورش آماده‌ی پذیرش زخمیان و کودکان فلسطینی در باریکه‌ی غزه است. وی اشاره نمود که تماس‌ها و گفتگوهایی با کشورهای بزرگ در جهان برای توقف تجاوز و تهاجم ده روزه‌ی اسرائیل از راه کانال‌های تلویزیونی «الأقصی» و «القدس» در عصر سه شنبه در جریان است. مرزوقی اظهار […]

اشتراک گذاری
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
570 بازدید
کد مطلب : 2672

رئیس جمهور تونس، منصف مرزوقی اعلام کرد که کشورش آماده‌ی پذیرش زخمیان و کودکان فلسطینی در باریکه‌ی غزه است. وی اشاره نمود که تماس‌ها و گفتگوهایی با کشورهای بزرگ در جهان برای توقف تجاوز و تهاجم ده روزه‌ی اسرائیل از راه کانال‌های تلویزیونی «الأقصی» و «القدس» در عصر سه شنبه در جریان است. مرزوقی اظهار داشت: اسرائیل به مانند یک دولت تروریست عمل می‌کند و وارد یک جنگ روانی علیه فلسطینیان شده است و از اوضاع و احوال کشورهای عربی که از اختلافات و تفرقه رنج می‌برد سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: اکنون ما مشغول جمع‌آوری یک محموله‌ی دارویی برای ارسال آن با هواپیمایی ویژه به بیمارستان‌های غزه هستیم و برای پذیرش زخمی‌ها و کودکان فلسطینی در تونس برنامه‌ریزی خواهیم کرد و وزیر امور خارجه‌ی تونس، به محض باز شدن معابر به دیدار از باریکه‌ی غزه خواهد پرداخت و امیدواریم که برادران ما در مصر برای تسهیل و تسریع این ماموریت با ما همکاری کنند.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه، حملات پی در پی ده روزه‌ی اسرائیل به نوار غزه، منجر به کشته شدن ۲۰۹ نفر و زخمی شدن ۱۵۵۰ نفر (که اغلب آنان از زنان و کودکان هستند) گردید.

مرزوقی خاطر نشان کرد که او با رهبران فلسطینی و عربی و برخی از دول غربی و آفریقایی، به منظور توقف حملات دائمی اسرائیل به غزه گفتگو به عمل آورده است. او اشاره نمود که تلاش‌هایش از سوی بعضی از دول غربی خصوصاً فرانسه، مؤثر بوده و رئیس جمهوراین کشور؛ فرانسوا اولاندا متعهد به همکاری با دول بزرگ برای توقف این حملات شده است.

وزرای امور خارجه‌ی عرب برای مباحثه پیرامون افزایش تهاجم اسرائیل به غزه و جستجوی راهکارهای قطعی جهت پیشگیری از آن تشکیل جلسه خواهند داد.

مرزوقی کشورهای عربی را به استفاده از این جلسه برای رسیدن به نتایجی مثبت و سازنده فراخواند تا از رنج و درد مردم باریکه‌ی غزه بکاهند و علی الخصوص به موضوع گشودن گذرکاه رفح از سوی نیروهای مصری بپردازند. وی اشاره نمود که امروزجامعه‌ی عرب، خواستار دوری از اختلافات و فشار دسته جمعی بر دول غربی هستند که آن‌ها هم اسرائیل را مجبور به آتش بس نمایند.

وی افزود: اکنون آتش بس در اولویت قرار دارد و پس از آن ما راه حلی را برای رفع محاصره یا کشتار آرام مردم جستجو می‌کنیم؛ چرا که رفع محاصره، شرط اساسی برای برقراری آرامش در غزه است.

جنبش مقاومت فلسطینی «حماس»، روز چهارشنبه رسماً از عدم پذیرش اقدام مصر برای اعلام موافقتنامه‌ی آتش بس با اسرائیل در نوار غزه عذرخواهی نمود. پیش از این، گردان‌های قسام (شاخه‌ی نظامی حماس) اقدام خاشعانه و ذلیلانه و نوکرمأبانه را برای آتش بس نخواهد پذیرفت.

رئیس جمهور فلسطین «محمود عباس» (که قبلاً از اقدام مصر برای آتش بس استقبال کرده بود) به قاهره خواهد رفت تا با رئیس جمهور مصر؛ عبدالفتاح سیسی و دبیر کل اتحادیه‌ی عرب «نبیل العربی» و نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس «موسی ابو مرزوق» برای مذاکره پیرامون تحولات اوضاع و احوال غزه و جستجوی راهکاری برای پیشگیری از تهاجم اسرائیل علیه ملت غزه ملاقات خواهد کرد
منبع: آفاق(انجمن فرهنگی اقصی)

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *