آخرین اخبار

گزارش همایش سالانه دانش آموختگی طلاب عین العلوم گشت

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنت آنلاین- همایش سالانه دانش آموختگی طلاب عین العلوم گشت صبح امروز رأس ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه به وقت رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید. ابتدا قاری عبدالغفور سیدزاده مسؤول شعبه قرائت و تجوید عین العلوم گشت به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت […]

اشتراک گذاری
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
1236 بازدید
کد مطلب : 3704

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنت آنلاین-

همایش سالانه دانش آموختگی طلاب عین العلوم گشت صبح امروز رأس ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه به وقت رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید. ابتدا قاری عبدالغفور سیدزاده مسؤول شعبه قرائت و تجوید عین العلوم گشت به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و پس از ایشان مولوی محمد اسلام عبدلزهی، دانش آموخته‌ی سال جاری به بیان فضائل صحابه به زبان بلوچی پرداخت. بعد از وی آقای محسن بالار سرودی بلوچی را درباره‌ی بلوچستان قرائت کرد و سپس مولوی داوود یوسفی از دانش آموختگان عین العلوم گشت در موضوع پیامبر رحمت اسوه‌ی اعتدال برای بشریت سخنرانی نمود.

سخنران دیگر این مراسم جناب مولانا محمد صدیق حقانی امام جمعه‌ی مسجد جامع صدیق اکبر سراوان بود که درباره‌ی ارزش علم سخن گفت و پس از ایشان مهندس هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنانی چند پرداخت. در بخشی دیگر، جناب مولانا راشد بندار از علمای فعال شهرستان جاسک نیز پشت تریبون قرار گرفت و بیانات شیوایی را ایراد نمود و بعد از وی،گروه سرود نبی رحمت متشکل از طلاب عین العلوم گشت با سرودی در مدح نبی اکرم صلی الله علیه وسلم که سروده‌ی امام العصر انورشاه کشمیری بود، زینت بخش این محفل گردیدند.

پس از اجرای سرود، جناب مولانا محمد طیب ملازهی با سخنان جذاب خویش بر رونق این محفل افزود و سپس مولانا ادهم اختری از علمای فعال خطه‌ی تایباد نیز سخنان جذابی ایراد نمود. رشته‌ی سخن پس از وی به جناب شیخ القرآن مولانا محمد عثمان مدیر مدرسه‌ی مدینه العلوم خاش داده شد و وی به تفسیر آیاتی از سوره‌ی طه و بیان داستان اسلام آوردن حضرت عمر رضی الله عنه اشاره کرد. بعد از ایشان، جناب شیخ حسین توانا از علمای جوان منطقه‌ی بستک هرمزگان نیز سخنان شیوایی ارائه نمود و سپس حاج آقای نوری مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پشت تریبون قرار گرفت.

آخرین سخنران این مراسم حضرت شیخ الإسلام مولانا عبدالحمید بود و خطبه و نماز جمعه نیز توسط ایشان انجام گرفت و پایان‌بخش این مراسم دعاهای پر سوز و گداز شیخ الإسلام بود.

در این مراسم بر سر ۳۵ نفر از دانش آموختگان عمامه‌ی فضیلت گذاشته شد و نیز به ۵ نفر از حافظان کلام الله مجید جوایزی اهدا شد. هم‌چنین در بخش خواهران نیز از ۱۰ نفر خواهر فاضله و ۴ نفر حافظه تجلیل به عمل آمد. نیز در این مراسم از ۱۱ نفر از جوانان و دانشجویان (دختر و پسر) شهر گشت که موفق به کسب رتبه‌های خوب در کشور شده بودند، لوح تقدیر و جوایزی اهدا گردید.

مشروح سخنرانی‌های ایراد شده و فایل‌های صوتی آن‌ها به زودی در سایت  (سنت آنلاین )  قرار خواهد گرفت. ان شاء الله تعالی.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *