آخرین اخبار

گنج گرانبهای رمضان، شب قدر

ماه رمضان که خود گنجی گران‌بهاست، در آن چنان گنجی نهفته که در طول ماه فقط یک شب حاصل می‌شود و آن گنج معادل با عبادت مخلصانه‌ی هزار ماه (سی هزار شب = هشتاد و سه سال و چهار ماه) می‌باشد؛ سبحان الله! هزاران کیلوگرم طلا نه، بلکه تمام طلای ناب دنیا با ارزش این […]

اشتراک گذاری
۰۲ مرداد ۱۳۹۳
47748 بازدید
کد مطلب : 2667

ماه رمضان که خود گنجی گران‌بهاست، در آن چنان گنجی نهفته که در طول ماه فقط یک شب حاصل می‌شود و آن گنج معادل با عبادت مخلصانه‌ی هزار ماه (سی هزار شب = هشتاد و سه سال و چهار ماه) می‌باشد؛ سبحان الله! هزاران کیلوگرم طلا نه، بلکه تمام طلای ناب دنیا با ارزش این گنج برابری نمی‌کند.
این گنج چنان با ارزش است که پیامبر ـ صلى الله علیه وسلم ـ به دنبال آن بوده است و از دهه‌ی اوّل رمضان در جستجوی آن قرار گرفته تا این‌که به اطلاع وی می‌رسد که این گنج در دهه‌ی آخر رمضان است.
پیامبر ـ صلى الله علیه وسلم ـ به ذریعه‌ی وحی نقشه‌ی این گنج را به هر مسلمان داده است و آن شب‌های طاق از ده شب آخر و مخصوصاً هفت شب آخر می‌باشد. با عبادت در این شب و احیای آن با نماز، ذکر، درود و دعا و بالخصوص دعای «اللّٰهُمَّ إِنَّکَ عَفُوٌّ فَاعْفُ عَنِّی»؛ پروردگارا! بخشایش‌گر تویی و بخشش را دوست داری، پس مرا عفو کن، این گنج به دست می‌آید.
پیامبر ـ صلى الله علیه وسلم ـ جهت به دست آوردن این گنج تمام ده شب رمضان با همت بلند به عبادت مشغول بوده و همسران خویش را نیز به آن وا داشته است.
ای کسانی که هر طرف به دنبال گنج می‌گردید و با نقشه‌های غلط یا بدون نقشه در شب یا روز با ترس و زحمت زمین را می‌کَنید تا گنجی به دستتان بیاید، بیایید آن گنج در آخر رمضان است و آن را با نقشه‌ی پیامبر ـ صلى الله علیه وسلم ـ و بدون زحمت و خوف به دست آورید.
این گنج دریای بی‌کرانی است که تمامی ندارد و به همگان یکسان می‌رسد.
علامات این گنج
شب قدر شبی معتدل است؛ نه سرد و نه گرم، شبی است نورانی و آرام، ماه در آن شب بسان نیمه‌ی بشقاب می‌ماند، خورشید در صبح آن شب ضعیف به نظر می‌آید و بدون شعاع طلوع می‌کند. این علامات در احادیث صحیح آمده است.
چنین به نظر می‌رسد که این گنج مختص این امت است؛ چون امت‌های سابق به نسبت ما عمرهای طولانی و جسم‌های قوی‌تری داشتند و حتى احکام الله بر آنان سنگین‌تر بوده است. در نتیجه، عبادات آنان از قبیل جهاد و نماز بیش‌تر از عبادات این امت است که عمرش کوتاه و توان جسمی‌اش نیز کمتر است.
راه سی هزار شب بندگی یک شبه طی می‌شود
خداوند جهت جبران این نقص از ”بهترین امت“ این گنج شب قدر را عنایت فرمود تا این امت راه سی هزار شبه (هزار ماه) بندگی را یک شب طی کند!
سبحان الله! چه قدر بر این امت لطف و مهر داری؛ خداوندا! از روی فضل و احساست بنده و خواننده را جزو گنج یابان رمضان قرار بده.
وصلّىٰ الله علىٰ محمّد وآله وصحبه

منبع : سنت آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *