آخرین اخبار
سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان

بازدید اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان از مدرسه تجوید القرآن زاهدان

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به بعضی از مدارس موفق شمال استان / قسمت پنجم 📍 مدرسه تجویدالقرآن زاهدان 📅 شامگاه سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ مدرسه تجویدالقرآن زاهدان، واقع در خیابان کوثر زاهدان از همان مدارسی است که در زمینه قرآن به معنای واقعی سرمایه‌گذاری و توجه خاص دارند؛ همانطور که اسم […]

اشتراک گذاری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
83 بازدید
کد مطلب : 5778

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به بعضی از مدارس موفق شمال استان / قسمت پنجم

📍 مدرسه تجویدالقرآن زاهدان

📅 شامگاه سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱

مدرسه تجویدالقرآن زاهدان، واقع در خیابان کوثر زاهدان از همان مدارسی است که در زمینه قرآن به معنای واقعی سرمایه‌گذاری و توجه خاص دارند؛ همانطور که اسم این مدرسه مزین به نام قرآن است، کلاس های قرآن آن نیز مورد توجه ویژه قرار دارند. البته این اقدام پسندیده از مرحوم قاری عبداللطیف و فرزند ارجمند ایشان قاری عبدالباسط دور از انتظار نیست؛ چرا که این دو از قاریان قرآن‌اند.

نماز عشا بود که به مدرسه تجویدالقرآن زاهدان رسیدیم؛ بعد از ادای نماز به همراه حافظ ابراهیم رودینی و مولوی حمزه رخشانی به بخش «دارالقرآن» رفتیم. حافظ ابراهیم رودینی مسئول کلاس‌های حفظ و مولوی حمزه رخشانی از اساتید شعبه کتاب این مدرسه بود. در مدرسه تجویدالقرآن برای کلاس‌های روخوانی و حفظ قرآن یک ساختمان و شعبه جداگانه احداث شده بود و به «دارالقرآن» نام گذاری شده بود.

از فضای کلاس‌های قرآن و حفظ بازدید کردیم؛ فضایی بسیار دلپذیر و با رنگ‌بندی مناسب به همراه تجهیزات مورد نیاز صوتی و تصویری و به علاوه یک دفتر مخصوص برای اساتید قرآن بود. در دفتر بخش «دارالقرآن» نشستیم؛ چهار نفر از طلاب ممتاز و خوش‌صدای شعبه حفظ آیاتی را برای ما تلاوت کردند. از تلاوت آن‌ها کیفیت کار کلاس‌های قرآن این مدرسه نمایان بود که به نحواحسن تلاش می‌کردند.

از حافظ ابراهیم درباره عوامل موفقیت کلاس‌های حفظ پرسیدیم؛ ایشان به چند نکته اشاره کرد: ۱. ارتباط مستمر با ولی طلبه و اطلاع دهی وضعیت تحصیلی طلبه به ولی وی ۲‌. قاطعیت در اجرای قوانین و مقررات مدرسه ۳. توجه ویژه به اساتید و تأمین نیازهای اقتصادی آن‌ها ۴. تخصص اساتید قرآن در تجوید، صوت و لحن و مقامات و روش‌های کلاسداری ۵. برنامه‌ریزی صحیح و اجرای برنامه‌های جانبی برای فراگیری نیازهای یک طلبه مانند مقامات قرآنی و …

از تجربیات و سخنان حافظ ابراهیم و مولوی حمزه رخشانی بسیار بهره بردیم. اما خستگی مسیر و خواب، نشستن بیشتر در این مجلس را سخت کرده بود. به همین خاطر پس از صرف شام به استراحت پرداختیم تا صبح زود برای بازدید مدارس دیگر آماده باشیم.

مشاهده ویدیو این سفر

ادامه دارد… قسمت های بعدی در صفحه اینستاگرام مدرسه دارالقرآن سراوان Instagram.com/Darulquran.ir

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *