آخرین اخبار

 تقسیم استان سیستان و بلوچستان نه تنها باعث توسعه نمی‌شود، بلکه باعث ایجاد یک نارضایتی جدید در مردم می‌شود

📮 #خطبات_جمعه | شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان (۲۱ آبان ۱۴۰۰) : تقسیم استان سیستان و بلوچستان نه تنها باعث توسعه نمی‌شود، بلکه باعث ایجاد یک نارضایتی جدید در مردم می‌شود     ◽️ الحمدلله پیوندهای تاریخی عمیق و محبت زیادی بین اقوام و مذاهب مختلف و بین شیعه […]

اشتراک گذاری
۲۱ آبان ۱۴۰۰
387 بازدید
کد مطلب : 5551

📮 #خطبات_جمعه | شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان (۲۱ آبان ۱۴۰۰) :

تقسیم استان سیستان و بلوچستان نه تنها باعث توسعه نمی‌شود، بلکه باعث ایجاد یک نارضایتی جدید در مردم می‌شود

 

 

◽️ الحمدلله پیوندهای تاریخی عمیق و محبت زیادی بین اقوام و مذاهب مختلف و بین شیعه و سنی در این استان وجود دارد. از لحاظ جغرافیایی نیز مناطق مختلف سیستان‌وبلوچستان مکمّل یکدیگر هستند.

◽️ اکثر مردم سیستان‌وبلوچستان نسبت به موضوع تقسیم این استان حساسیت دارند و ناراضی هستند و تقسیم استان را نمی‌پسندند.

◽️چه اشکالی دارد در کشور ایران استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان یک استان وسیع و گسترده به وسعت یک کشور اروپایی وجود داشته باشد و ما مردم این استان را کنار هم قرار دهیم و عدالت را بین مردم اجرا کنیم؟ اجرای عدالت و ایجاد همدلی و همگرایی بین مردم بهترین راه توسعه و پیشرفت استان سیستان‌وبلوچستان است.

◽️ تقسیم استان سیستان‌وبلوچستان در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است نه‌تنها کمکی به این استان نمی‌کند، بلکه موجب ایجاد یک نارضایتی جدید در بین مردم می‌شود و تحریک بسیاری از مردم را به دنبال دارد.

◽️ درخواست بنده از نمایندگان استان که افراد دلسوزی هستند، آن است که موضوع تقسیم استان سیستان‌وبلوچستان را در مجلس مطرح و پیگیری نکنند و این استان به همین حالت بماند. به‌جای طرح موضوع تقسیم استان، همۀ ما کمک کنیم که درخصوص ایجاد اشتغال و معیشت و زندگی مردم که در حال فروپاشی است توجه بیشتری به مردم استان بشود و مردم بیش از پیش کنار هم قرار بگیرند؛ این امر به وحدت و اخوت و امنیت پایدار و حتی به توسعۀ استان کمک می‌کند.

 

📃 منبع: سنی آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *