آخرین اخبار

جسد طلبه ناپدیدشده دارالعلوم زاهدان در اطراف خاش پیدا شد

جنازه حامد ریگی، یکی از طلاب دارالعلوم زاهدان که از بیست‌ونهم اسفند ۱۳۹۲ ناپدید شده بود، در نزدیکی خاش پیدا شده‌است. به‌گزارش «سنی‌آنلاین»، حامد ریگی (کبدانی) طلبه سال چهارم دارالعلوم زاهدان پس از پایان امتحانات نوبت دوم و خارج شدن از حوزه ناپدید شده بود که با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های خانواده و دوستان ردی […]

اشتراک گذاری
۲۲ فروردین ۱۳۹۳
781 بازدید
کد مطلب : 2051

جنازه حامد ریگی، یکی از طلاب دارالعلوم زاهدان که از بیست‌ونهم اسفند ۱۳۹۲ ناپدید شده بود، در نزدیکی خاش پیدا شده‌است.

به‌گزارش «سنی‌آنلاین»، حامد ریگی (کبدانی) طلبه سال چهارم دارالعلوم زاهدان پس از پایان امتحانات نوبت دوم و خارج شدن از حوزه ناپدید شده بود که با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های خانواده و دوستان ردی از وی تا روز پیدا شدن جسدش (۱۸ فروردین) یافته نمی‌شود.
اسماعیل ریگی، برادر مرحوم حامد ریگی، به خبرنگار ما گفت: حامد یک روز پیش از اتمام امتحانات، تلفنی به ما خبر داد که به خانه می‌آید. طبق فیلم‌ دوربین‌های مداربسته حوزه، او تنها از حوزه خارج شده و کیفی همراه داشته است. اما پس از ساعاتی تلفن همراهش از دسترس خارج شده و خودش هم برنگشته. تلاش‌ها برای یافتن خبری از او به‌جایی نرسید تا اینکه ۳ روز پیش (دوشنبه ۱۸ فروردین) جسد او بالای تپه‌ای در منطقه «کلچات» خاش توسط چوپانی دیده می‌شود. سپس نیروی انتظامی جنازه‌ را به سردخانه بیمارستانی در خاش انتقال داده و با توجه به کارت شناسایی طلبگی‌اش هویت او شناسایی می‌شود.
برادر مرحوم حامد در گفت‌وگو با «سنی‌آنلاین» در مورد علت فوت این طلبه اظهار داشت: تحقیقات در مورد علت فوت برادرم ادامه دارد؛ پزشکی قانونی خاش با توجه به گذر زمان طولانی از فوت کالبدشکافی را غیرمفید دانسته است. اما پزشکی قانونی در زاهدان نمونه‌برداری برای انجام آزمایش سم‌شناسی انجام داده که طبق گفته مسئولان پزشکی قانونی شاید تا دوماه دیگر نتیجه آن مشخص شود.
اسماعیل ریگی ادامه داد: درخواست ما از مسئولان آن است که با توجه به حساسیت موضوع و فضای رسانه‌ای به وجود آمده در کشور و منطقه در خصوص قضایای مربوط به اهل‌سنت، با جدیت و حساسیت بیشتری این قضیه را پیگیری کنند تا حقیقت روشن گردد. به گواهی دوستان و هم‌کلاسی‌های حامد، برادرم فردی بسیار محترم، خوش‌اخلاق و بی‌آزار بود و با کسی خصومت شخصی نداشت و نه ما با کسی دشمنی طایفه‌ای داشتیم.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان، در مراسم تشییع جنازه حامد ریگی، که امروز چهار شنبه ۲۰ فروردین در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به بستگان، طلاب و اساتید دارالعلوم زاهدان، بالاخص مولانا حافظ احمد گوهرکوهی، ابراز داشتتند: افرادی که در راه حصول علم جان خود را از دست می‌دهند پیش پروردگار دارای جایگاه والا و ویژه‌‌ای هستند.
ایشان ضمن دعا برای روشن شدن قضیه و آشکار شدن زوایای پنهان آن، از مسئولین قضایی، امنیتی و انتظامی نیز خواستند با جدیت کامل، تمام تلاش خویش را برای روشن شدن ماجرا و علت فوت او به کار گیرند.
شایان ذکر است طبق اعلام، جنازه او برای خاک‌سپاری به منطقه «گوهرکوه» خاش، زادگاه وی، منتقل شده‌است. مادر مرحوم حامد ریگی یک ماه پیش فوت نموده و در همین روستا به خاک سپرده شده‌است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *