آخرین اخبار

حذف نام بلوچستان از کتاب درسی، بر خلاف وحدت ملی و رسالت آموزش و پرورش است

مولانا ساداتی در خطبه های نماز جمعه سراوان : حذف نام بلوچستان از کتاب درسی، بر خلاف وحدت ملی و رسالت آموزش و پرورش است پیام قیام حضرت حسین برقراری عدل و انصاف و رفع ظلم ، تبعیض و اشرافیگری است مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از خطبه های جمعه (۱۶ مهرماه ۹۵) هویت […]

اشتراک گذاری
۱۷ مهر ۱۳۹۵
762 بازدید
کد مطلب : 4617

مولانا ساداتی در خطبه های نماز جمعه سراوان :
حذف نام بلوچستان از کتاب درسی، بر خلاف وحدت ملی و رسالت آموزش و پرورش است

پیام قیام حضرت حسین برقراری عدل و انصاف و رفع ظلم ، تبعیض و اشرافیگری است

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از خطبه های جمعه (۱۶ مهرماه ۹۵) هویت قومی را جزء هویت ملی و فرصتی در جهت انسجام ملی دانست و با اشاره به حذف نام بلوچستان و اخیرا از کتاب درسی دانش آموزان، نادیده گرفتن واقعیات و این اقدامات تنش برانگیز عوامل نفوذی را بر خلاف وحدت ملی بیان کرد.

خطیب جمعه اهل سنت سراوان گفتند: ارزش قائل شدن و اهمیت دادن به هویت قومی که جزء لاینفک هویت ملی است موجب تحقق همبستگی و وحدت ملی است و نباید از آن با اقدامات نسنجیده زمینه های تنازع وتنش را فراهم کرد،حذف نام بلوچستان در مدت دو سه سال اخیر بر خلاف وحدت ملی و در راستای ایجاد تنش و تفرقه و با برنامه بوده است باید با اقدام موثر با عوامل خاطی برخورد قانونی انجام گیرد .

مولانا ساداتی تصریح کرد: اینگونه افرادی که در پی ایجاد تحریف و تفرقه آب در آسیاب دشمن می ریزند و خیرخواه کشور و ملت نیستند بلکه عوامل نفوذی دشمنان ایران و اقوام ایرانی هستند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهلسنت سراوان اظهار داشت: حذف نام بلوچستان تحریف آشکار و نادیده گرفتن یک قوم بزرگ اصیل و سرزمین بزرگ و پهناور است که این بار از کتب درسی آموزش و پرورش حذف شده بر خلاف رسالت آموزش و پرورش است ، تنگ نظری ، تبعیض و نادیده گرفتن واقعییات با علم و دانش و آموزش و فرهنگ منافات دارد.
مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت : حتی آموزش و تدریس زبان مادری و محلی برای هر قوم از جمله سیستان و بلوچستان حق مسلم قانونی است اقدام دولت در این زمینه نقش موثر در جهت انسجام و وحدت ملی نقش موثر خواهد داشت.

ایشان ابراز داشتند: انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش که متعلق به همه اقوام و ملت ایران است اگر افرادی از سازمانهای زیر مجموعه آن دست به چنین کارهایی غیرعاقلانه و نابخردانه بزنند، سبب تفرقه و نگرانی مردم می شود ، مردم سیستان و بلوچستان سالیان متمادی در کنار هم با وحدت و محبت زندگی مسالمت آمیز مثال زدنی و الگویی داشته و در غم و خوشی یکدیگر شریک بوده و هستند.
امام جمعه اهل سنت سراوان عنوان کردند: مقام معظم رهبری از تفرقه بر اساس قومیت هشدار داده و آن را توطئه دشمن بیان کردند و توصیه بر فرصت دانستن اقوام که در صحنه های ملی حضور داشته و دارند تاکید کرده اند.

پیام قیام حضرت حسین برقراری عدل و انصاف و رفع ظلم ، تبعیض و اشرافیگری است

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخش نخست سخنان در خطبه های نماز جمعه با بیان حادثه کربلا این واقعه را دردناک توصیف و پیام قیام حضرت حسین رضی الله عنه را برقراری عدل و انصاف در جامعه و رفع ظلم ، تبعیض و اشرافیگری بیان نمودند.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفتند: سیدنا حضرت حسین رضی الله عنه با دعوت الی الله و امر بمعروف و نهی از منکر در مقابل حکومت طاغوت پرچم توحید و رسالت الهی را با حکمت و موعظه حسنه بر می دارد اما حاکمیت ظلم و جور یزید و ابن زیاد با همدستی کوفیان بی وفا سبب این فاجعه دردناک برای اهل بیت نبوت و فرزند پاره تن رسول الله فاطمه الزهرا گردیدند.
مولانا ساداتی افزود: حضرت حسین رضی الله عنه هرگز نمی خواست خونی ریخته شود اما خواست کوفیان و یزیدیان خونریزی و ننگ ابدی برایشان مقدر بود که چنین رفتاری با اهلبیت نبوت داشته باشند، سیدنا حضرت حسین مثل برادرش حضرت حسن نمی خواست که خونی ریخته شود همانطور که در خطبه معروف می فرمایند: “من برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت آمده ام و شما مردم کوفه از من دعوت کردید، اگر نمی خواهید مرا بگذارید که به شهر جدم مدینه برگردم ” ، اما فسق و فجور تشخیص نمی دهد که این فرزند رسول الله است اینجاست که حضرت حسین ذلت را نمی پذیرد و به شهادت می رسند و تا قیامت ننگ و عار ابدی نصیب کوفیان بی وفا و یزید و ابن زیاد و همه کسانیکه در این فاجعه دردناک دست داشتند می شود.
خطیب جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد:پیام قیام امام عالی مقام سیدنا حسین رضی الله عنه برای امروز و زمانهای دیگر انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است برای برقراری عدل و انصاف در جامعه و رفع ظلم ، تبعیض و اشرافیگری است تا انواع فساد و ظلم برچیده شود و جای منکرات را معروفات بگیرد و سرنوشت انسانها دست افرادی همچون یزید و ابن زیاد نباشد.
مولانا ساداتی تاکید کرد : بهترین محبت و ارادت به سیدنا امام حسین پیروی از اسوه و سیرت آنحضرت در عمل است، از الله متعال می خواهیم که ما را محبت اهل بیت ، آل رسول الله و صحابه و یاران آنحضرت با عمل عنایت فرماید.
◀️کانال رسمى مولانا ساداتی در تلگرام:
@molanasadati

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *