آخرین اخبار
سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان

دیدار اساتید مدرسه دارالقرآن با مولانا حافظ احمدگوهرکوهی

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به بعضی از مدارس موفق شمال استان / قسمت سوم 📍 در محضر حافظ احمد گوهرکوهی (حفظه الله) 📅 ظهر سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ بعد از بازدید از حوزه علمیه مخزن العلوم خاش، به طرف گوهرکوه خاش سفر خود را ادامه دادیم. وجود شخصیت‌های تاثیرگذار دینی و […]

اشتراک گذاری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
54 بازدید
کد مطلب : 5772

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به بعضی از مدارس موفق شمال استان / قسمت سوم

📍 در محضر حافظ احمد گوهرکوهی (حفظه الله)

📅 ظهر سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱

بعد از بازدید از حوزه علمیه مخزن العلوم خاش، به طرف گوهرکوه خاش سفر خود را ادامه دادیم. وجود شخصیت‌های تاثیرگذار دینی و اجتماعی در هر شهر باعث امتیاز و شهرت آن شهر می‌شود، گوهرکوه خاش نیز با وجود حافظ احمد گوهرکوهی حفظه الله همیشه محل رفت و آمد مردم بوده است و ما نیز برای کسب فیض و استماع نصایح و راهنمایی به محضر ایشان رفتیم.

قبل از نماز ظهر بود که به گوهرکوه رسیدیم، از دور گنبد بزرگ مسجدجامع گوهرکوه دیده می‌شد و خبر از توجه مردم این شهر به دین و مسجد می‌داد. بعد از ادای نماز ظهر به همراه دوستان از این مسجد بزرگ و زیبا دیدن کردیم و به همراه حافظ احمد حفظه الله به منزل ایشان رفتیم.

بعد از صرف نهار، از ایشان تقاضای نصیحت و راهنمایی کردیم؛ ایشان از اهمیت خوف و ترس خداوند متعال در سعادت انسان سخن گفت و فرمود: وقتی که انسان خداوند را هرجا حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند، از گناهان دست می‌کشد و ترس خداوند او را از بدی ها منع میکند.

ایشان در بخش دیگر نصایح خود، خدمت به دین در مدرسه و مسجد را نعمت بزرگ خداوند دانست که باید از آن قدردانی شود. ایشان گفت: اگر شخصی فکر کند که خود او برای خدمت دین به مدرسه دینی آمده، این اشتباه است و اگر نظر لطف الله متعال نمی‌بود هرگز او به چنین سعادتی نمی‌رسید. بزرگترین خطر برای مدرس و معلم قرآن اینست که خداوند او را از خدمت دین خود محروم کند. اگر خداوند از یکی ناراض شود، شرایط خروج او از مدرسه دینی را فراهم می‌کند و برای او مغازه ای آماده می‌کند و او در نهایت از تعلیم و تدریس دین محروم می‌شود. بسیاری به همین صورت محروم شده‌اند.

مجلس حافظ احمد گوهرکوهی بسیار پرسود و ارزشمند بود اما ایشان نیز در حال آماده شدن برای رفتن به یک سفر بود. بخاطر همین از محضر ایشان کسب رخصت کردیم و مسیر خود را به طرف مدرسه خوشنام شورشادی ادامه دادیم.

مشاهده ویدیو این سفر

ادامه دارد… قسمت های بعدی در صفحه اینستاگرام مدرسه دارالقرآن سراوان Instagram.com/Darulquran.ir

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *