آخرین اخبار

شکایت دانش آموز مسلمان سریلانکا علیه مدرسه ای که حجاب را ممنوع کرد

یکی از دانش آموزان مدرسه مرکزی شهر «راجاجیرا» ی سرلایلانکا به همراه وکیل بودایی خود « مانوهارا دی سیلوا» به دلیل ممنوعیت حجاب اسلامی و لباس های بلند در محیط مدرسه ، در دادگاه عالی علیه مسوولین مدرسه ای که در آن تحصیل می کند، شکایت کرد. به گزارش البلد؛ «فاطمه هشانه» دانش آموز کلاس […]

اشتراک گذاری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
493 بازدید
کد مطلب : 2248

یکی از دانش آموزان مدرسه مرکزی شهر «راجاجیرا» ی سرلایلانکا به همراه وکیل بودایی خود « مانوهارا دی سیلوا» به دلیل ممنوعیت حجاب اسلامی و لباس های بلند در محیط مدرسه ، در دادگاه عالی علیه مسوولین مدرسه ای که در آن تحصیل می کند، شکایت کرد.

به گزارش البلد؛ «فاطمه هشانه» دانش آموز کلاس هفتم یادآور شد که معلم او را مجبور به درآوردن لباس اسلامی کرده و با وجود هشدار به خلاف شرع بودن چنین کاری، بر آن اصرار کرد.

مسوولین مدرسه بعد از حضور در دادگاه اعلام کردند که استفاده از لباس اسلامی در مدرسه به دلیل افزایش نژادپرستی ممنوع است، این در حالی است که دانش آموز مسلمان چنین رفتاری را نوعی تعصب و تبعیض بر اساس دین دانست که تعرض روشن به حقوقی به شمار می رود که دولت آن ها را به رسمیت شناخته است.

دانش آموزان مدرسه مذکور به طور دائمی از رفتار مدیر و سایر مسوولین و تبعیض های موجود علیه خود به عنوان یک مسلمان شاکی بودند.

منبع: پایگاه البلد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *