آخرین اخبار

نامه مولانا عبدالحمید به دبیر کل رابطه‌ العالم الإسلامی در پی عدم حضور در کنفرانس اسلام و مبارزه با تروریسم

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن اظهار تأسف از عدم حضور در کنفرانس “اسلام و مبارزه با تروریسم”، طی نامه‌ای به دبیرکل “انجمن جهان اسلام” پیام خویش را به این کنفرانس ابلاغ کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید که موفق به شرکت در کنفرانس «اسلام و مبارزه با تروریسم» نشده بودند، طی نامه‌ای […]

اشتراک گذاری
۰۶ اسفند ۱۳۹۳
634 بازدید
کد مطلب : 3495

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن اظهار تأسف از عدم حضور در کنفرانس “اسلام و مبارزه با تروریسم”، طی نامه‌ای به دبیرکل “انجمن جهان اسلام” پیام خویش را به این کنفرانس ابلاغ کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید که موفق به شرکت در کنفرانس «اسلام و مبارزه با تروریسم» نشده بودند، طی نامه‌ای به دکتر عبدالمحسن الترکی، دبیر کل رابطه العالم الإسلامی (انجمن جهان اسلام)، پیام خویش را به کنفرانس مذکور ابلاغ نمودند.
کنفرانس «اسلام و مبارزه با تروریسم» یکشنبه ۳ بهمن (۳ جمادی الاولی) با شرکت بیش از چهارصد تن از علما و اندیشمندان‌ برجسته مسلمان در مکه مکرمه آغاز به‌کار کرد.
مولانا عبدالحمید ابتدا از دبیر کل رابطه العالم الإسلامی به خاطر دعوت از ایشان جهت شرکت در کنفرانس مذکور تقدیر و تشکر نمودند و ضمن اظهار تأسف، «برخی موانع» را دلیل عدم حضور خویش در این کنفرانس عنوان کردند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی از این نامه به اهمیت برگزاری کنفرانس مبارزه با تروریسم در شرایط کنونی اشاره کرده و خاطرنشان کردند: «برگزاری این کنفرانس بسیار به‌موقع و به‌جاست؛ زیرا جهان بشری به‌طور عام و جهان اسلام به‌طور ویژه از بحران افراط و تروریسم رنج می‌برد، چنان‌که برخی قدرت‌های استکباری آن را دستاویزی برای حمله به برخی کشورهای اسلامی قرار داده‌اند.»
مدیر دارالعلوم زاهدان در این نامه پدیده‌های “تروریسم”، “افراط‌گرایی” و “تکفیر” را بزرگترین معضل عصر حاضر دانسته و بر «لزوم اجتماع و هم‌فکری علما و اندیشمندان جهان اسلام به‌منظور بررسی علل و ارائه راهکار برای رفع این معضل» تاکید کردند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخشی دیگر از این نامه اسباب و عوامل رشد افراط‌گرایی و تروریسم در جامعه اسلامی را مورد اشاره قرار داده و عواملی از قبیل “ظلم، تبعیض، استبداد و بی‌توجهی به حقوق مسلّم ملت‌ها”، “حمایت کامل آمریکا و سایر دولت‌های غربی از رژیم اشغال‌گر صهیونیستی”، “سیاست استبدادی برخی کشورهای اسلامی در قبال مطالبات مردمی”، “جهل و عدم آشنایی بعضی از مسلمانان به کتاب و سنت و برداشت ناصحیح از این دو منبع اسلامی” را در این زمینه متذکر شدند.
ایشان همچنین خاطرنشان کردند: اختلاف دولت‌های مسلمان با یکدیگر بزرگترین عامل اختلاف و سبب رشد افراطگرایی و دهشت‌افکنی است.
این عالم و اندیشمند برجسته اهل‌سنت کشور همچنین به بیان راهکارهایی برای برون‌رفت از بحرانهای موجود اشاره کردند و «از بین بردن منازعات کشورهای اسلامی از طریق مذاکره و گفتگو» و نیز «تشکیل حکومت‌های ملی و فراگیر» را بسیار مهم و کارساز دانستند.
مولانا عبدالحمید حمله نظامی برای مقابله با تروریسم را “ناکارآمد” توصیف کردند و «آزادی ملت فلسطین و توجه به حقوق این ملت مظلوم در سایه تشکیل یک دولت مستقل»، «حل اختلاف دولت‌های مسلمان» و «تشکیل دولت‌های فراگیر» را بهترین و مفیدترین راه مقابله با تروریسم عنوان کردند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان «ضرورت تشکیل هیئتی متشکل از علما و اندیشمندان معتبر و برجسته جهان اسلام و مسافرت این هیئت به کشورهای مختلف به منظور نزدیک کردن آنان و تشویق احزاب و گروههای سیاسی به مذاکره و گفتگو» را «برای ایجاد حکومت‌های ملی و فراگیر» به برگزارکنندگان این کنفرانس پیشنهاد دادند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *