آخرین اخبار

وزیر ارشاد در زاهدان: کتاب‌های اهل سنت در استان‌های سنی‌نشین تدریس شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اهل فرهنگ و رسانه سیستان و بلوچستان در تالار اشراق زاهدان گفت: باید از کتاب‌های اهل سنت در دانشگاه‌های استانهای سنی‌نشینی که اکثریت آنها اهل سنت هستند استفاده شود. به گزارش ایسنا – منطقه سیستان و بلوچستان، علی جنتی اظهار کرد: در مورد اشتغال نیروهای اهل سنت […]

اشتراک گذاری
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
583 بازدید
کد مطلب : 3683

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اهل فرهنگ و رسانه سیستان و بلوچستان در تالار اشراق زاهدان گفت: باید از کتاب‌های اهل سنت در دانشگاه‌های استانهای سنی‌نشینی که اکثریت آنها اهل سنت هستند استفاده شود.

به گزارش ایسنا – منطقه سیستان و بلوچستان، علی جنتی اظهار کرد: در مورد اشتغال نیروهای اهل سنت در استان‌ها باید بگویم که سیاست عمومی دولت در استفاده از نیروها، شایستگی است و اکنون ۳۴ نفر از کارکنان ادارات ارشاد در سیستان و بلوچستان را برادران اهل تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه به مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان پیشنهاد شده که یکی از معاونان خود را از برادران اهل سنت انتخاب کند، افزود: سیاست کلی دولت مبتنی بر همدلی است. عمده مشکلی هم که در این بخش وجود دارد، این است که دولت در آغاز کار با انبوهی از نیروهای استخدام‌شده دولت قبل مواجه شده بود؛ ۸۹۰ هزار نفر نیروی جدید در دولت آقای احمدی‌نژاد استخدام شده بودند که برخی از آنها مجاز نبودند و برخی دیپلم و زیر دیپلم بودند.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: در گذشته برای حمایت از آثار شاعران، نویسندگان و مترجمان کاغذ دولتی داده می‌شد که اکنون این از بین رفته است ولی کمکی که اکنون می‌شود، از طریق ارائه بن‌های خرید کتابی است که به دانشجویان و طلاب علاقه‌مند داده می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر این، شورای خرید کتاب در وزارت ارشاد باید از هر عنوان کتاب حداکثر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نسخه خریداری کند که این هم البته کمک زیادی به ناشران نمی‌کند.

جنتی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۲ هزار جلد کتاب در کشور چاپ شده است، افزود: اگر از همه این کتاب‌ها ۱۰۰ جلد خریداری بشود، رقم بالایی به ارشاد تحمیل می‌شود، پس ما ناچاریم در این بخش نیز بر اساس اولویت، کتابها را خریداری کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه هیچ منعی برای خرید کتاب‌های اهل سنت وجود ندارد، افزود: در این بخش نیز بر اساس اولویت، کتاب خریداری می‌کنیم. در مورد کتاب‌هایی که در جهت واگریی منتشر می‌شوند، نه تنها اجاز چاپ نمی‌دهیم، بلکه اجاز فروش نیز داده نخواهد شد.

وی همچنین گفت: از کتاب‌هایی که در جهت وحدت اقوام منتشر شود، حمایت می‌کنیم.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *