آخرین اخبار

چین: تشدید سیاست های اسلام ستیزانه علیه مسلمانان

در ادامه روند تحت فشار قرار دادن مسلمانان چین و نقض آشکارای حقوق آنها، شهری در منطقه غربی شین جیانگ، طی اقدامی خبیثانه از ورود زنان مسلمان با حجاب و مردان مسلمان دارای ریش بلند به اتوبوسهای شهری این منطقه ممانعت به عمل می آورد. منطقه شین جیانگ که اکثر جمعیت آن را مسلمانان ایغور […]

اشتراک گذاری
۲۵ مرداد ۱۳۹۳
561 بازدید
کد مطلب : 2845

در ادامه روند تحت فشار قرار دادن مسلمانان چین و نقض آشکارای حقوق آنها، شهری در منطقه غربی شین جیانگ، طی اقدامی خبیثانه از ورود زنان مسلمان با حجاب و مردان مسلمان دارای ریش بلند به اتوبوسهای شهری این منطقه ممانعت به عمل می آورد.

منطقه شین جیانگ که اکثر جمعیت آن را مسلمانان ایغور تشکیل می دهند همواره صحنه خشونت ها و تبعیض های دولتی علیه آنها بوده است.

چین در جدیدترین اقدام قبیحانه و تبعیض آمیز خود علیه مسلمانانان این کشور، آنها را از ورود با شرایط اسلامی به اتوبوسهای شهری منطقه شین جیانگ ممنوع کرده است.

براساس این دستور زنان مسلمان هنگام استفاده از اتوبوس های شهری این کشور باید حجاب خود را کنار بگزارند. زنان مسلمانی که دارای حجاب اسلامی، روبنده، پوشش جلباب (پوشش شبیه مانتوهای بلند و گوشاد) هستند، اجازه ورود به اتوبوسهای شهر کارامای در شمال شرقی منطقه شین جیانگ را نخواهند داشت.

براساس گزارش منابع وابسته به حکومت کمونیستی چین، کسانی که از این قوانین سرپیچی کنند و بخواهند سوار اتوبوس شوند به سرعت تحویل مقامات پلیس داده خواهند شد.

مقامات شهر کارامای واقع در شمال شرقی منطقه شین جیانگ چین سیاستهای تبعیض گرایانه آشکاری را علیه مردم ایغور این منطقه اعمال می کنند.

طی ۱۸ ماه گذشته، صدها نفر براثر ناآرامی در منطقه شین جیانگ جان خود را از دست دادند.

پیشینه ورود اسلام به چین به سال ۶۵۰ میلادی باز می گردد، زمانی که سعد بن ابی وقاص صحابه پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ سفرایی را به سوی امپراتور گائوتسونگ فرستاد.

نتیجه ورود اسلام به چین جمعیتی حدود ۴۰ میلیون مسلمان در چین است که بیشتر آنها در استانهای شین جیانگ، گانسو، نینگشیا و چینگهای زندگی می‌ کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *