آخرین اخبار

سفر اساتید دارالقرآن به حوزه علمیه عین العلوم گشت

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به مدارس دینی موفق و ممتاز شمال استان / قسمت اول 📍 حوزه علمیه عین العلوم گشت سراوان 📆 صبح روز سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱  اولین مقصد ما در سفر اساتید برای بازدید از مدارس دینی موفق و ملاقات با بزرگان، مدرسه خوشنام و قدیمی شهرستان سراوان […]

اشتراک گذاری
۰۸ بهمن ۱۴۰۱
53 بازدید
کد مطلب : 5759

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به مدارس دینی موفق و ممتاز شمال استان / قسمت اول

📍 حوزه علمیه عین العلوم گشت سراوان

📆 صبح روز سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱

 اولین مقصد ما در سفر اساتید برای بازدید از مدارس دینی موفق و ملاقات با بزرگان، مدرسه خوشنام و قدیمی شهرستان سراوان یعنی مدرسه عین العلوم گشت بود. شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید همیشه از اخلاص و سادگی بنیانگذاران این حوزه می‌گوید و به راستی که بوی اخلاص از هر قسمت این مرکز علمی به مشام می‌رسد.

 مولانا سیدعبدالحکیم سیدزاده استاد حدیث و معاونت آموزشی عین العلوم گشت دقایقی از وقت گرانبهای خود را به ما داد؛ از ایشان پرسیدیم چگونه انگیزه طلاب را برای تحصیل علوم دینی افزایش دهیم؛ ایشان فرمود: سرگذشت علمای سلف و حکایات ایشان که برای تحصیل علم چه سختی هایی کشیده‌اند را برای طلاب بازگو کنید. در این زمینه کتاب «صبر العلماء علی الشدائد فی تحصیل العلم» اثر علامه عبدالفتاح ابوغده را معرفی نمودند.

 دقایقی را در خدمت نویسنده و محقق جوان و خوش‌فکر عین العلوم گشت، مولانا عبدالستار حسین بر بودیم و از ایشان برای تقویت نویسندگی و انگیزه طلاب برای این امر طلب راهنمایی کردیم؛ ایشان برگزاری کارگاه‌های نویسندگی و تشویق طلاب برای کتابخوانی را پیشنهاد نمود. راهکار ایشان برای استفاده و توجه بیشتر طلاب به کتابخانه و کتابخوانی، تهیه کتاب‌های داستان و رمان های اسلامی برای آن‌ها بود. «۳۶۵ روز با پیامبر ﷺ» عنوان کتابی بود که برای طلاب خردسال و نوجوان پیشنهاد نمود.

بعد از حدود ۲ ساعت صحبت و همنشینی با اساتید محترم عین العلوم، مسیر خود را به طرف خاش ادامه دادیم.

 مشاهده ویدیو این سفر

 ادامه دارد… قسمت های بعدی در صفحه اینستاگرام مدرسه دارالقرآن سراوان

Instagram.com/Darulquran.ir

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *